اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی:

خانواده‌ها برای ازدواج جوانان بسترسازی کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: خانواده‌ها باید برای ازدواج جوانان به بسترسازی و فراهم کردن شرایط اقدام کنند.

خانواده‌ها برای ازدواج جوانان بسترسازی کنند
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌جواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در سالگرد ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: ازدواج جوانان را برابر آفت‌های اجتماعی و آسیب‌های اخلاقی به اندازه قابل توجهی واکسینه می‌کند بر این ‌اساس باید والدین در راستای فراهم کردن شرایط برای ازدواج فرزندان خود تلاش کنند.
وی افزود: در کتب دینی و علوم اجتماعی توسط افراد مختلف اعم از پیشوایان دینی و صاحب‌نظران دیگر ازدواج راهی برای رسیدن به تکامل عنوان شده است از این رو باید نه‌تنها خانواده‌ها بلکه مسئولان در راستای ترغیب دختران و پسران جوان به تشکیل خانواده گام بردارند و در این راستا نسبت به اتخاذ تدابیر راهبردی و تمهیدات لازم اقدام کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: اصل فقط ازدواج کردن نیست بلکه آنچه بیش از بیش مورد توجه قرار دارد نحوه انتخاب و گزینش همسر مناسب برای ادامه زندگی است چرا که از یک ازدواج غلط نه‌تنها زوج‌ها و خانواده‌ آنها لطمه جدی می‌بینند بلکه جوامع انسانی نیز به شدت متاثر می‌شوند زیرا در اثر یک ازدواج ناموفق و به دنبال آن متلاشی شدن یک خانواده بار مالی و روانی زیادی در اجتماع بر جای می‌‌ماند به ویژه در صورت طلاق گرفتن افراد صاحب فرزند، تربیت آنها با مشکلاتی همراه می‌شود چه بسا بعد از چند سال افرادی با انواع مشکلات روحی و روانی به جامعه وارد شوند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه جوانان باید در همه تصمیم‌های سرنوشت‌ساز در زندگی از توجه زیاد به احساسات زودگذر خودداری کنند، یادآوری کرد: به ویژه در زمان ازدواج کردن جوانان باید با اتخاذ تصمیم‌های صحیح و هوشمندانه برای غلبه کردن عقلانیت بر عواطف تلاش کنند و از تجارب والدین، افراد دلسوز و مراکز مشاوره‌ای نیز به طور مطلوب استفاده کنند.
مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه برای ازدواج جوانان بی‌بضاعت اقدامات موثری در حال شکل‌گیری است، اظهار داشت: از بدو انقلاب تاکنون با ورود پیدا کردن بعضی نهادهای دولتی امکان ازدواج برای جوانان با بنیه مالی ضعیف فراهم شده است ولی این قبیل اقدامات باید با مشارکت مردم خیر و نوع‌دوست در سطح جامعه گسترش پیدا کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول