اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار باقرشهر:

خانواده‌های معظم شهدا صاحبان اصلی انقلاب هستند

خبرگزاری فارس: شهردار باقرشهر با اشاره به نقش و جایگاه خانواده شهدا گفت: خانواده‌های معظم شهدا صاحبان اصلی انقلاب هستند.

خانواده‌های معظم شهدا صاحبان اصلی انقلاب هستند
ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، جمشید سعادتمند در دیدار مسئولان باقرشهر با خانواده معظم شهید اسداله آزادفرد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا از رشادت‌های شهدا و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: خانواده‌های معظم شهدا صاحبان اصلی انقلاب هستند، همین افتخار برای خانواده شهدا بس که چنین فرزندانی را تربیت کردند که جان بر کف برای جهاد با دشمنان اسلام از فدا کردن جان خود دریغ نکردند.
شهردار باقرشهر افزود: توجه به امور ایثارگران و خانواده‌های شهدا در راس برنامه‌های شهرداری است و حضور ما در منزل شهدا، موجب بالارفتن روحیه و کسب انرژی مضاعف برای خدمت به شهروندان می‌شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن نظام  اسلامی ما دارند و تا وقتی که تمثال بر سر درب خیابان‌های ما خود نمائی می‌کند انقلاب ما بیمه است و تکریم خانواده شهدا از وظایف اساسی مسئولان نظام است. تکریم خانواده‌های شهدا یک وظیفه همگانی است.
شهردار باقرشهر گفت: شهدا با نثار جان خود از کیان ایران اسلامی دفاع کرده و لحظه ای از این کار مقدس کوتاهی نکردند، بنابراین وظیفه ما است علاوه بر پاسداشت یاد شهدا تکریم خانواده های معظم آنان را در دستور قرار دهیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایران اسلامی حاکم است هیچ تجاوزگری جرات چشم دوزی به نظام مقدس جمهوری اسلامی را ندارد.
فرمانده بسیج باقرشهر نیز در ادامه طی سخنانی ضمن ارج نهادن بر ایثار و فداکاری و صبر خانواده‌های معظم شهدا، خاطراتی از شهید اسداله آزادفرد در زمان عضویت در پایگاه شهید چمران را بازگو کرد.
علیرضا باشتینی گفت: باید فرهنگ تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را در جامعه نهادینه کرده و در عرصه های مختلف از نظرات ارزشمند این عزیزان استفاده کنیم.
وی در ادامه با اشاره به فداکاری‌ها و رشادت‌های ایثارگران در جریان پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، افزود: در جنگ تحمیلی فقط معیارهای الهی حاکم بود و رزمندگان ما با کمترین امکانات در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند و آن حماسه ها را آفریدند که با هیچ مقیاس مادی و زمینی قابل اندازه گیری نیست.
باشتینی با اشاره به وظایف مسئولان دراین زمینه عنوان کرد: ما وظیفه داریم نسل‌های سوم و چهارم انقلاب که دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را درک نکرده اند، با ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا آشنا کنیم و نگذاریم آن اهداف بلند و الهی به دست فراموشی سپرده شود.
فرمانده بسیج باقرشهر با اشاره به جایگاه والای خانوادهای معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران، ضرورت توجه بیشتر به آنان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید فرهنگ تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را در جامعه نهادینه کرده و در عرصه‌های مختلف از نظرات ارزشمند این عزیزان استفاده شود و ما در هرجایگاهی که باشیم، خدمتگزار خانواده‌های مکرم شهیدان هستیم.
باشتینی تصریح کرد: مسئولان اجرایی در دستگاه‌‌های مختلف باید بیش از پیش در راستای رفع مشکلات ایثارگران و خانواده‌‌های شهدا گام برداشته و به اصل بصیرت، انقلاب و ولایت نزدیک‌‌تر شوند.
در این بازدید حاج حسین آزادفرد پدر بسیجی شهید اسداله آزادفرد به بیان خاطراتی از فرزند شهید خود پرداخت.
وی گفت: ایشان در قبل از اعزام به جبهه مشغول تحصیل و کسب علم بود، به نماز و انجام فرائض دینی پای بند بود. ولی پس از مدتی با شنیدن پیام امام (ره) احساس تکلیف کرد و به سوی جبهه‌های حق علیه باطل شتافت. او می‌گفت الآن وقت درس نیست، از درس واجب‌تر فتوای امام است که فرمودند «‌جبهه‌ها را پر کنید».   
محمود فخامتی، مسئول امور ایثارگران شهرداری باقرشهر نیز شرحی از زندگینامه شهید آزادفرد را بازگو کرد.
بسیجی شهید اسداله آزادفرد در 20 مهرماه 1347 در باقرشهر چشم به جهان گشود.
وی نخستین فرزند خانواده بود و در تاریخ 19 بهمن ماه سال 1365 در منطقه عملیاتی شلمچه بر اساس اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل شد.
شهید آزادفرد در قسمتی از وصیت نامه‌اش می‌نویسد: «برادران همرزم و بسیجی‌ام با مردم خوش رفتار باشید تا همانند شما در این پایگاه الهی (بسیج) وارد شوند و برای خدا کار کنید تا خدا پشتیبان شما باشد. در همه احوال خدا را ناظر اعمال خود بدانید و هر کاری که می‌کنید قربتاً الی‌الله باشد. 
در این دیدار جمشید سعادتمند شهردار باقرشهر، علیرضا باشتینی فرمانده بسیج باقرشهر، رئیس هیئت رزمندگان اسلام، معاون اجرائی شهردار، مسئول روابط عمومی و مسئول امور ایثارگران شهرداری باقرشهر حضور داشتند و ضمن تجدید میثاق مجدد با آرمان‌های والای امام و شهدا نسبت به رشادت و ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول