اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

خانواده‌ها در ازدواج جوانان سختگیری نکنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه زابل از خانواده‌ها خواست تا در ازدواج جوانان سختگیری نکنند و تا حد ممکن مهریه و جهیزیه‌ها را کم کنند تا زندگی آسان و بی‌دغدغه‌ای داشته باشند.

خانواده‌ها در ازدواج جوانان سختگیری نکنند
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم طباطبایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای المهدی (عج) زابل برگزار شد اظهار داشت: شهادت مظلومانه امام جواد (ع) را به همه دل‌شیفتگان آن امام همام تسلیت عرض کرده و از خداوند می‌خواهیم که ما را رهرو آن امام بزرگوار قرار دهد.
وی افزود:آن حضرت به دستور مامون عباسی و به دست همسرش ام فاضل، مظلومانه در خانه خود به شهادت رسید.
خطیب جمعه زابل بیان کرد: امام جواد (ع) در هشت سالگی به امامت رسید و در سن نوجوانی خود هر وقت در مناظره و بحث دینی شرکت می‌کرد پیروز می‌شد.
طباطبایی ادامه داد: قرآن کریم در باب احراز مقام نبوت و امامت سن را ملاک ندانسته است زیرا این شخصیت‌ها از اولیا و اوصیا خدا بوده و نیاز به رسیدن به سن بلوغ نداشته‌اند و این یک مقام الهی و علم آن نیز الهی است.
وی در ادامه سالروز ازدواج مبارک حضرت امیرالمومنین علی(ع) و حضرت فاطمه (س) را تبریک گفت و افزود: این ازدواج در شادابی و با حضور فرشتگان آسمانی برگزار شد و حضرت فاطمه (س) با آن جهیزیه اندکی که داشت به ازدواج حضرت علی (ع) درآمد، در این هنگام اشک از چشمان پیامبر اکرم (ص) جاری شد.
امام جمعه زابل خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) با تقسیم کاری که بین حضرت علی (ع) و فاطمه (س) انجام داد، فاطمه (س) را مسئول امور خانه و حضرت علی (ع) را مسئول کارهای بیرون از خانه دانست.
طباطبایی عنوان داشت: پیامبر (ص) برای رفع مشکلات در خانه، ذکر تسبیحات را به حضرت فاطمه (س) تعلیم داد و به ایشان فرمود ": هر وقت مشکلی در خانه داشتی ذکر تسبیحات را زمزمه کن".
وی به زنانی که به شوهران خود از نظر مادی  فشار می‌آورند گفت: زندگی را باید ساده گرفت و به شوهران خود اینقدر فشار نیاورید تا مجبور شوند برای برآورده کردن نیازهای شما دست به کارهای خلاف بزنند و از راه خدا دور شوند.
خطیب جمعه زابل تصریح کرد: شما زنان می‌توانید با پیروی از سیره و روش حضرت فاطمه (س)، شوهران خود را در راه رسیدن به خدا و پیشرفتشان کمک کنید و یا اینکه با سرکشی و زیاده‌خواهی آنها را گمراه و به تباهی بکشانید.
وی از خانواده‌ها خواست تا در ازدواج جوانان سختگیری نکنند و تا حد ممکن مهریه و جهیزیه‌ها را کم کنند تا زندگی آسان و بی دغدغه‌ای داشته باشند.
طباطبایی با تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی افزود: دانش‌آموزان در زمان جنگ خوب درخشیدند و با دشمن شجاعانه مقابله کردند و با انتقال پیام خود به نسل‌های جدید از آنها خواستند تا با تأسی از فرامین رهبری از ابتذال و تهاجم فرهنگی بپرهیزند.
وی از همه جوانان خواست چنانچه در خانه ماهواره دارند از آن فاصله بگیرند و با این عمل خود مشت محکمی به دهان دشمنان انقلاب بزنند و به آنها ثابت کنند که ما فرزندان این مرز و بوم هرگز از راه و شیوه رهبر انقلابمان دست بر نمی‌داریم و همواره خواهان آزادی و اسلام هستیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول