اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

نقش خانواده‌ها در ازدواج کم‌رنگ شده است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی نقش خانواده‌ها را در ازدواج‌های امروزی کم‌رنگ توصیف کرد و گفت: این سبک ازدواج‌ها سبب شده تا زندگی زوج‌ها ناپایدار و کم دوام باشد.

نقش خانواده‌ها در ازدواج کم‌رنگ شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت ظهر امروز در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان شمالی با محوریت ازدواج اظهار داشت: با رفتارهایی که از جوانان در این عرصه سرزده، تصمیم‌گیری‌ها بیشتر از جنبه منطقی تنها با احساس‌های زودگذر است که این شیوه نگرش در آینده برای جوانان مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت.
وی همچنین با اشاره به افزایش سن ازدواج در جامعه افزود: شاید بخشی از مشکلات مربوط به ازدواج مشکل اشتغال و مسکن جوانان باشد، لیکن بخش عمده‌ای از این مشکلات مربوط به توقع زیاد خانواده‌ها و جوانان از یکدیگر بوده و اصل هم کفو بودن مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه فرهنگ ازدواج در جامعه باید ترویج یابد، اظهار داشت: ازدواج سنت الهی بوده و تاکیدات زیادی در دین مبین اسلام در این زمینه وجود دارد.
وی گفت: همه باید برای ترویج برنامه‌های ازدواج در جامعه برای جوانان مشارکت کرده و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شایسته در این زمینه انجام شود.
استاندار خراسان شمالی در این نشست از اداره کل اجتماعی استانداری خواست تا در زمینه علل افزایش سن ازدواج و طلاق در استان کار کارشناسی انجام و آسیب‌های این حوزه را بررسی و تحلیل کند.
 
* 250 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج در خراسان شمالی پرداخت شد
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی هم در این نشست از پرداخت 249 میلیارد و 150 میلیون ریال تسهیلات ازدواج به مزدوجان این استان طی امسال خبر داد.
محمود ابراهیمی گفت: این میزان تسهیلات توسط 9 بانک خراسان شمالی در سطح شعب بانک‌های این استان پرداخت شده است.
وی افزود: پرداخت تسهیلات ازدواج به مزدوجین همچنان ادامه داشته و مشکلی در زمینه پرداخت وجود ندارد.
 
* جاجرم کم‌ترین طلاق را در خراسان شمالی داشته است
معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به اینکه تعداد طلاق در این استان به نسبت سایر استان‌های کشور پایین است، گفت: بر همین اساس شهرستان جاجرم نیز با یک مورد طلاق از هر 23 ازدواج کم‌ترین میزان طلاق در استان را دارا است.
محمداسماعیل نیکو میزان طلاق در شیروان را به ازای هر 6/9 ازدواج یک طلاق، راز و جرگلان با هر 8 مورد ازدواج و اسفراین را با هر 9/7 ازدواج یک طلاق عنوان کرد.
وی با بیان اینکه طی نیمه نخست امسال 780 مورد واقعه طلاق در این استان ثبت شده است، تصریح کرد: البته تعدادی از ثبت واقعه طلاق در خراسان شمالی مربوط به شهرستان‌های اطراف استان‌های هم‌جوار به دلیل نبود دفاتر ثبت طلاق بوده است.
نیکو همچنین شمار واقعه‌های ازدواج در خراسان شمالی در این مدت 7 هزار و 233 مورد عنوان کرد.
وی همچنین تعداد واقعه طلاق ثبت شده در این استان طی سال گذشته را هزار و 463 مورد عنوان کرد و گفت: 12 هزار و 310 مورد واقعه ازدواج نیز توسط ادارات تابعه ثبت شده است.
معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال خراسان شمالی اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده طبق داده‌های آماری، بیشترین میزان اختلاف سنی زوجین یک سال بوده و در سال گذشته هزار و 469 نفر از زوجین این شرایط را داشتند.
وی بیشترین گروه سنی ازدواج در این استان را 20 تا 24 سال عنوان کرد و افزود: البته این سنین به دلیل مشکلات جوانان، در حال افزایش است.
نیکو همچنین بیشترین گروه سنی طلاق‌ها در این استان را مربوط به گروه سنی 25 تا 29 سال عنوان کرد و گفت: بیشتر طلاق‌ها در خراسان شمالی مربوط به گروه ازدواج کمتر از یک سال است.
 
*رشد 12 درصدی ازدواج در خراسان شمالی
رئیس سازمان ملی جوانان خراسان شمالی هم در این نشست از رشد 12 درصدی ازدواج طی امسال در خراسان شمالی خبر داد و گفت: باید فرهنگ ازدواج به هنگام و ازدواج پایدار در جامعه ترویج یابد.
محمودرضا یزدانی با اشاره به اینکه برای تحقق برنامه‌های ازدواج آگاهانه، شبکه فعالان ازدواج در خراسان شمالی راه اندازی شده است، افزود: آموزش‌های مختلفی توسط این شبکه در این استان برای زوج‌های جوان در حال اجرا بوده که این آموزش‌ها برای این گروه‌ها اثرگذار بوده است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون میانگین سنی ازدواج در کشور 27 سال است، اظهار داشت: این میزان در خراسان شمالی حدود 25 سال است.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول