اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

خبرهای خوش حاجی بابایی ‌در سفر به خراسان جنوبی؛

تحویل 15 هزار کلاس درس تا تیر 91/ تحول در آموزش و پرورش در راه است

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش از تحویل 15 هزار کلاس مدرسه تا پایان تیرماه سال 91 در سطح کشور خبر داد.

تحویل 15 هزار کلاس درس تا تیر 91/ تحول در آموزش و پرورش در راه است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمیدرضا حاجی بابایی چهارشنبه‌شب در نشست خبری در خراسان جنوبی اظهار داشت: در سطح کشور در سال جاری قرار است 4 میلیون مترمربع مدرسه‌سازی کنیم که 1.5 میلیون آن تحویل شده است.
‌وی با بیان اینکه باید تا پایان سال مالی عمرانی یعنی تا پایان تیرماه 91 حدود 4 میلیون متر مربع کلاس مدرسه را تحویل دهیم، ادامه داد: یعنی 2.5 میلیون از این امر مانده که 10 هزار کلاس مدرسه را تحویل و بیش از 15 هزار کلاس دیگر باید تحویل دهیم.
وزیر آموزش و پرورش احداث استخر شنا، ساخت سالن‌های ورزشی، ساخت مدرسه و احداث کتابخانه و نمازخانه در مدارس را از پروژه‌های متنوع آموزش و پرورش در سال جاری عنوان کرد و ادامه داد: امید است به این تعهد خود در سال جاری عمل کنیم.
حاجی بابایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی از مدارس روستایی با توجه به کمبود دانش‌آموز خالی و رها شده‌اند، گفت: طرح مدارس پیش ساخته را در روستاها ایجاد می‌کنیم که اگر دانش‌آموزان یک روستایی از این مدرسه‌ای در مناطق روستایی رفته و خالی شده بتوانیم این مدرسه پیش ساخته را در روستاهای دیگر ایجاد کنیم.  
وی با بیان اینکه رسالت نهضت در سال جاری با یک رویکرد جدید آغاز شده ادامه داد: به جای اینکه به دنبال آموزشیار برای نهضت سوادآموزی باشیم از همه امکانات مدارس در شهر و روستاها برای نهضت سواد آموزی استفاده می‌کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در آستانه یک تحول بزرگ در آموزش و پرورش قرار داریم، افزود: همه مجموعه آموزش و پرورش در معرض این تحول قرار می‌گیرد و باید آموزش و پرورش را یک آموزش و پرورش دیگر در طراز جمهوری اسلامی ایران بسازیم.
حاجی بابایی با اشاره به شیوه‌های نوین آموزشی در سطح مدارس کشور اظهار داشت: باید در طول دو تا سه سال آینده تمامی مدارس را هوشمند و به سیستم فناوری جدید مجهز کنیم که فناوری جدید معنای آن این است که کتاب و معلم سر جایش هست و کلاس را چند رسانه‌‌ای و به شبکه اینترنت پاک وصل می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه از این طریق تمام فناوری‌های روز در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، ادامه داد: از این طریق هم جاذبه کلاس دارای زیبایی‌های بیشتر و هم معلم خسته نمی‌شود و دانش‌آموز می‌تواند در کلاس بماند و به رشد و شکوفایی برسد.
‌وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز در مجموعه آموزش و پرورش از حفظ محوری به استدلال، خلاقیت و نوآوری و تفکر روی آوردیم، تصریح کرد: ‌به همین سبب مدرسه‌سازی، روش تدریس معلمان و کتب درسی را تغییر می‌دهیم.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه تعداد مدرسه هوشمند در سطح کشور وجود دارد، یادآور شد: در طول یک سال گذشته سعی کردیم حدود چند هزار مدرسه را دارای فناوری جدید کنیم که هم‌اکنون پیش‌بینی ما این است که تا پایان خرداد ماه 20 هزار مدرسه فناوری شده و هوشمند داشته و این تعداد مدرسه بیشتر شود.
انتهای پیام‌/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول