اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارمین فصل سفرنامه به سرزمین طلای سرخ؛

رئیس جمهور وارد قاین شد

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور پس از سخنرانی در جمع مردم سرایان این شهر را ترک و برای حضور در جمع مردم قاین دقایقی پیش وارد این شهر شد.

رئیس جمهور وارد قاین شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قاین، رئیس جمهور که پس از سخنرانی در جمع مردم سرایان بلافاصله با بالگرد به سمت قاین حرکت کرده بود وارد این شهر شد.
فرماندار قاین پیش از ورود رئیس جمهور گفت: جمعیت این شهرستان بر طبق سرشماری سال 1385، برابر با 137 هزار نفر ‌است و شهرستان قاین دارای پنج بخش مرکزی، زیرکوه، نیمبلوک، زهان و سده است.
غلامعلی حبیبی‌منش افزود: شهرستان قاین به پایتخت زعفران ایران نیز شهرت دارد و زعفران تولید این شهرستان به عنوان مرغوبترین زعفران شناخته شده است.
وی تصریح کرد: از حدود 6 هزار هکتار اراضی زیر کشت زعفران قاین، سالانه بیش از 32 تن طلای سرخ به دست می‌آید.
فرماندار قاین افزود: قاین با سطح زیر کشت 4 هزار هکتار باغ زرشک نزدیک 75 درصد تولید و سطح کشت این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است.
غلامعلی حبیبی‌منش تصریح کرد: بازارچه مرزی یزدان در فاصله 80 کیلومتری بخش زیرکوه قاین و در 164 کیلومتری شهرستان و در 270 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول