اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

اثربخشی آموزش و پرورش با فناوری‌های جدید امکان‌پذیر است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت:‌ اثربخشی نظام آموزش و پرورش امروزه با تکیه بر فناوری‌های جدید و پیشرفته امکان‌پذیر است.

اثربخشی آموزش و پرورش با فناوری‌های جدید امکان‌پذیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحسین صابری عصر امروز در مراسم گشایش اولین نمایشگاه هوشمندسازی مدارس استان اردبیل اظهار داشت: ما با گذر از شیوه‌های سنتی گذشته امروز باید با اتکا به روش‌های جدید و متکی بر یادگیری جمعی و گروهی بتوانیم میزان تأثیرگذاری و تحول‌خواهی را در این حوزه ارتقا دهیم.
وی با قدردانی از برگزارکنندگان این نمایشگاه ابتکاری در اردبیل تصریح کرد: در روزی که آمارگیری نفوس و مسکن در کشور شروع می‌شود شاهد راه‌اندازی این نمایشگاه در عرصه تعلیم و تربیت هستیم تا زوایای این کار به خوبی روشن شود که در عصر حاضر تمام توسعه و پیشرفت‌ها با استفاده از آمار و اطلاعات صحیح در قالب فناوری‌های نوین و جدید امکان‌پذیر است.
صابری هنر والای معلم را در انتقال آموزه‌های تربیتی و پرورشی به نسل آینده تکیه بر مبانی مورد انتظار و تقاضای مخاطبان و دانش‌آموزان اعلام کرد و ادامه داد: ما باید متناسب با ذائقه دانش‌آموزان در حوزه تعلیم و تربیت به گونه‌ای وارد شویم تا در کنار برآورده کردن نیازهای آنها نسل آینده را نسلی باهوش، توانمند و با اخلاق تربیت کنیم تا در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی حضوری موفق و پرافتخار داشته باشد.
استاندار اردبیل هوشمندسازی مدارس را یکی از سیاست‌های راهبردی دولت و وزارت آموزش و پرورش در تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش توصیف کرد و گفت: امروز همه ما به این نتیجه رسیدیم که نمی‌توان با شیوه و روش‌های 50 سال گذشته کار آموزش و تربیت را به شکل واقعی و صحیح انجام داد که در این زمینه نیازمند یک بازنگری در ابزار و امکانات هستیم.
به گزارش فارس، در این مراسم یکی از اساتید دانشگاه و رئیس مؤسسه ادیب طاها تصریح کرد: کشور مالزی امروز با یک خیز بزرگ و عظیم و شاید 50 سال جلوتر از ما هوشمندسازی مدارس خود را شروع کرده و امروز تمام مدارس این کشور مجهز به امکانات پیشرفته است.
داریوش الف‌خوانی خاطر نشان کرد: در شیوه جدید نه تنها توانمندی و کارآمدی کارگزاران یک مدرسه ارتقا می‌یابد بلکه دانش‌آموزان با استفاده از کامپیوتر می‌توانند به اطلاعات و مطالب مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند که در این حوزه فقط معلم نقش راهنما و هدایتگر را بازی می‌کند.
وی حرکت بسیاری از کشورهای جهان را به سمت تکنولوژی‌های یکپارچه جهانی یادآور شد و اضافه کرد: در کشور ما متأسفانه برخی از معلمان و مربیان ما از دانش‌آموزان عقب افتادند که این عقب‌افتادگی در حوزه زبان انگلیسی، کامپیوتر و حتی قرائت و مفاهیم قرآن کریم نمود بیشتری دارد.
این استاد دانشگاه و رئیس مؤسسه ادیب طاها گفت: راه‌اندازی نمایشگاه هوشمندسازی مدارس یکی از اهداف و برنامه‌های تدارک دیده شده ما است تا بتوانیم به سرعت مدارس استان اردبیل را به سمت هوشمندسازی و استفاده از امکانات و تجهیزات آی‌تی به پیش ببریم.
وی افزود: همزمان با افتتاح این نمایشگاه در استان اردبیل 300 مدرسه هوشمند نیز برای اولین بار راه‌اندازی می‌شود تا دانش‌آموزان بتوانند با بهره‌گیری از این فنون و فناوری‌ها آمادگی آموزشی، تربیتی و پرورشی خود را ارتقا دهند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول