اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازیگر تئاتر اصفهانی:

تئاتر در آموزش و پرورش تنها جنبه مقام‌آوری دارد

خبرگزاری فارس: یک بازیگر تئاتر گفت: آموزش و پرورش به تئاتر مدارس تنها با دید یک تیم ورزشی نگاه می‎کند، تئاتر مدارس برای کسب مقام و نه برای تربیت و پرورش جامعه‎ای سالم ایجاد شده است.

تئاتر در آموزش و پرورش تنها جنبه مقام‌آوری دارد
فهیمه قانع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: تئاتر نوجوانان، محلی است که نوجوانان در سال‎های آخر دوره راهنمایی و تمام دوران دبیرستان می‎توانند، به صورت فوق برنامه، زیر نظر مدرسان تئاتر در زمینه‌های نمایشنامه، صحنه‌آرایی و بازیگری فعالیت کنند.
وی افزود: تفاوت مرحله تئاتر کودک با مرحله نوجوانی در نوع نگرش به نمایش است، در دوره کودکی هدف، اجرا نیست و کار بر بداهه‎سازی و بازی بنا شده است.
این بازیگر تئاتر اصفهان گفت: در کشور ما تئاتر نوجوانان به دلیل اینکه بیشتر در حوزه آموزش و پرورش قرار گرفته، با افت و خیز فراوانی روبه‌رو است.
وی با بیان اینکه اهمیت دادن به تئاتر همیشگی نیست و در آن حد اعتدال رعایت نمی‎شود، افزود: گاهی برای تئاتر مربی تربیت می‎شود، جشنواره و مسابقه تهیه می‎بینند و گاه یکسره نادیده گرفته می‎شود، از آنجا که این تئاتر رشد طبیعی ندارد، نوجوانان به گروه‎های هنری خارج از مدارس رو می‎آورند و در بسیاری از موارد مرز این تئاتر و تئاتر بزرگسالان مخدوش شده و از این نظر آفات فراوانی در انتظار آن است.
قانع بیان داشت: بسیاری از مربیان دلسوز در مدارس تصوری بیش از یک تیم ورزشی از گروه تئاتر ندارند، گویا تئاتر مدارس یعنی کسب رتبه و مقام و کسی به هنر همگانی و یا قابل استفاده بودن برای همه و فواید تربیتی آن نمی‎اندیشد.
وی به تئاتر در دورهای دانشجویی نیز اشاره کرد و تاکید کرد: در تئاتر دانشجویی اغلب افرادی که به تئاتر رو می‎آورند، که تنها برای بازیگری و ستاره ‎شدن است و معمولا به دلیل عدم  آگاهی هنری نتیجه آن سرخوردگی می‌شود.
این بازیگر اصفهانی گفت: در تئاتر امروز نتیجه‎ای در کار نیست، مگر قطعات دست و پاشکسته‎ای از جنس میان پرده‌ها همراه با لودگی و‌ تقلید از لوده‎بازی‎های تلویزیونی، که البته استثنا نیز همیشه وجود دارد و گاهی در شرایطی کار سالمی نیز شکل می‎گیرد اما به ندرت اتفاق می‎افتد که آن گروه  کار خود را منسجم دنبال کند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول