اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خبر داد:

اختصاص اعتبار 300 میلیاردی به پروژه‌های آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: استاندار قم از اختصاص اعتبار 300 میلیارد ریالی از محل ردیف بودجه مقام معظم رهبری به پروژه‌های مصوب هیئت وزیران در سفر سال گذشته رهبری در بخش آموزش و پرورش خبر داد.

اختصاص اعتبار 300 میلیاردی به پروژه‌های آموزش و پرورش
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌حسین موسی‌پور ‌ظهر امروز در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پرو‍‍ژه‌های سفر مقام معظم رهبری که به صورت نمادین در مدرسه ابتدایی راهنمایی حائری انجام شد، ضمن تبریک روز دحو‌الارض اظهار کرد: روز دحوالارض روز با عظمت و پر برکتی است که زمین آمادگی لازم را برای استقرار انسان برای نزول رحمت پیدا کرده و زمین از محل استقرار خانه کعبه نمایان می‌شود.
وی در توصیف دیگر ویژگی‌های این روز تصریح کرد: میلاد پر خیر و برکت دو پیامبر اولوالعزم یعنی حضرت ابراهیم و حضرت عیسی (ع)، هبوط انسان، خروج پیامبر اکرم (ص) و روز حجة‌الوداع و بنا به برخی روایات روز ظهور حضرت حجت (عج) در این روز واقع شده که به جلوه‌های معنوی این روز می‌افزاید.
استاندار قم تاکید کرد: باید موقعیت و فرصت‌های پیش آمده را ارج گذاشته و از آن بیشترین استفاده را ببریم تا روزهای آینده حسرت گذشته را نخوریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالگرد سفر مقام معظم رهبری به قم اشاره و بیان کرد: این روزها یادآور روزهای شیرینی است که برای مردم غیور و انقلابی قم بسیار دلنشین و خاطره‌انگیز بود.
موسی‌پور ادامه داد: در چند روز گذشته شاهد سفر رهبر انقلاب به کرمانشاه بودیم که مردم این استان ایشان را چون حلقه نگینی در برگرفتند و استقبال کم نظیری از ایشان کردند و صحنه‌های شورانگیزی را در تجدید بیعت با رهبری رقم زدند.
وی افزود: در روزهای شیرینی به سر می‌بریم که از جمله آن می‌توان به مقارن شدن سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه با سالروز سفر ایشان به قم اشاره کرد که این سفر پرخیر و برکت منویات فراوانی در تاریخ به ثبت رساند و شگفتی فراوانی به دنبال داشت.
استاندار قم از دیگر شیرینی‌های این روز را سرنگونی دیکتاتور خون آشام لیبی عنوان کرد و گفت: امروز بیداری اسلامی از مرز کشورهای خلیجی و عربی گذشته و به قلب اروپا نفوذ کرده است تا جایی که مردم لندن با تظاهرات ضد سرمایه‌داری در مرکز مالی شهر لندن خواستار سقوط نظام سرمایه‌داری می‌شوند.
وی تصریح کرد: مردم لندن این حرکت خود را برگرفته از حرکت مصریان دانسته و می‌گویند ما از مردم مصر الگو گرفتیم و در تلاش هستیم نظام سرمایه‌گذاری را سرنگون کنیم.
موسی‌پور با بیان اینکه حرکت مردم لندن آغازی برای نابودی نظام سرمایه‌داری در جهان است، گفت: این همان نویدی است که سال‌ها پیش امام خمینی (ره) داده بود و می‌فرمود همانگونه که دولت‌های شرقی فرو ریخت منتظر فرو ریختن نظام سرمایه‌داری و امپریالیسم هم باشید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برکات سفر مقام معظم رهبری به قم اشاره و بیان کرد: سفر رهبر انقلاب به قم دستاوردهای عظیمی داشت که از آن جمله می‌توان به اختصاص بودجه کلانی برای 46 پروژه آموزش و پرورش اشاره کرد که از این تعداد 27 پروژه به ساخت و مقاوم‌سازی مدارس اختصاص دارد.
استاندار قم با بیان اینکه امروز در بخش مالی پروژه‌های آموزش و پرورش نیاز مالی احساس نمی‌شود، عنوان کرد: اعتبار 300 میلیارد ریال برای بخش آموزش و پرورش از ردیف بودجه سفر رهبری به قم جذب شده و اعتباری حدود 174میلیارد ریال نیز از ردیف اعتبارات استانی به این بخش اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه اختصاص بودجه‌های کلان به بخش آموزش نشان‌دهنده توجه نظام جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری و دولت به کیفیت آموزش است، گفت: مسئولان امر باید توجه ویژه‌ای به انسان‌سازی و تربیت اسلامی کودکان و نوجوانان این مرز و بوم داشته باشند.
موسی‌پور به مسئولان آموزش و پرورش توصیه کرد ضمن صرفه‌جویی در مصرف بودجه‌هایی که در اختیار دارند به کیفیت بناهایی که تاسیس می‌شود، توجه داشته باشند.
وی افزود: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان زمان بسیاری در فضای آموزشی مدارس هستند باید نسبت به کیفیت ساخت این فضاهای آموزشی توجه شایانی شود.
استاندار قم ادامه داد: حادثه خبر نمی‌کند و قم در کمربند زلزله قرار گرفته است و کوچک‌ترین غفلت مسئولان در امر ساخت و ساز فاجعه‌ای بزرگ به بار می‌آورد.
وی همچنین ضمن تاکید بر تحویل به موقع پرو‍ژه‌ها بر لزوم به کار بردن شیوه‌های معماری اسلامی در فضاهای آموزشی تاکید کرد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول