اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی سپاه اردبیل:

شهدا اسطوره‌های ماندگار تاریخ انقلاب هستند

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: شهدای ما اسطوره‌های ماندگار انقلاب اسلامی هستند که ما با داشتن آنها دیگر نیازی به اسطوره‌سازی نداریم.

شهدا اسطوره‌های ماندگار تاریخ انقلاب هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهنگ مستعد پیش از ظهر امروز در جلسه برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز در اردبیل اظهار داشت: سازمان بسیج مستضعفان همه ساله با هدف تکریم و بزرگداشت شهدا یادواره‌های مختلفی را برگزار می‌کند که امسال با هدف شناساندن اهداف شهید مرحمت بالازاده این یادواره با محوریت این شهید والامقام برگزار می‌شود.
وی از شهید مرحمت بالازاده با وجود داشتن سن و سال کم اما به خاطر انجام وظیفه به عنوان مرد رزم و کارآزموده یاد کرد و گفت: ‌این شهید هر چند در سال‌های گذشته گمنام مانده است اما تلاش می‌شود با برگزاری یادواره‌های مختلف ابعاد شخصیتی او بیشتر تبیین و تشریح شود.
معاون هماهنگی سپاه  حضرت عباس(ع) استان اردبیل از شهدای انقلاب اسلامی به عنوان سند حقیقی و آزمایش شده برای رسیدن به قرب الهی و الگو قرار گرفتن یاد کرد و بیان داشت: ما امروز با داشتن شهدای ارزشمندی همچون فهمیده و بالازاده نیازی نداریم که الگوی کارتونی برای نسل جوان و نوجوان و آینده‌ساز معرفی کنیم.
وی گفت: نسبت به سال‌های گذشته از ارائه الگوهایی همچون شهدای دانش‌آموز به نسل جوان و نوجوان غفلت کرده‌ایم به طوری که برخلاف اعتقاد و ایده ما امروز بسیاری از دانش‌آموزان و کودکان آینده‌ساز کشور، شخصیت فیلم‌ها و داستان‌های دیگر را مورد الگو قرار داده و از آنان سخن به میان می‌آوردند.
مستعد در مورد برنامه تدارک دیده شده برای برگزاری یادواره 36 هزار شهید دانش‌آموز با محوریت مرحمت بالازاده اظهار داشت: ما برگزاری این یادواره‌ها را از شهرستان گرمی و زادگاه این شهید آغاز کردیم و قرار است در مرکز شهر گرمی مراسم یادبود این شهید در مسجد امام حسین برگزار شود.
وی گفت: روز شنبه یادواره شهدای دانش‌آموز در پارس‌آباد، مشگین‌شهر، نیر و کوثر در مساجد جامع و پیش از ظهر برگزار  می‌شود.
مستعد اضافه کرد: ‌ادامه این یادواره در شهرستان خلخال، بیله‌سوار، نمین، سرعین و اصلاندوز روز یکشنبه هشتم آبان ماه و از ساعت 10 تا 12 برگزار می‌شود تا یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش‌آموز و مرحمت بالازاده گرامی داشته شود.
این مسئول ادامه داد: در کنار برگزاری این یادواره نسبت به انتشار ویژه‌نامه نسل عاشورایی اقدام کردیم و تا کنون سه شماره از آن منتشر شده است.
وی از جمع‌آوری تدوین و چاپ وصیت‌نامه شهدا و زندگینامه آنها با محوریت بالازاده خبر داد و افزود: ‌افتتاح یادمان شهید بالازاده در زادگاهش و همچنین راه‌اندازی سایت و پایگاه اینترنتی شهید بالازاده در دستور کار است.
معاون هماهنگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ابراز داشت: آیین نهایی این یادواره در مرکز استان 9 آبان ماه از ساعات 8:30 تا 11:30 در حسینیه ثارالله برگزار می‌شود.
مستعد گفت:‌ در این برنامه علاوه بر فضاسازی‌های عمومی و آشنا شدن نسل نوجوان و جوان با حال و هوای جبهه، با پخش کلیپ و نماهنگ و دعوت از سخنران کشوری سعی می‌کنیم ابعاد شخصیتی شهدای دانش‌آموز به ویژه شهید مرحمت بالازاده را تبیین کنیم.
وی همچنین از برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی و انشای دانش‌آموزی با محوریت شهدای دانش‌آموز خبر داد و گفت:‌ ما باید در تولیدات فرهنگی به نحوی عمل کنیم تا شهدا به نحو شایسته و بهتر معرفی شوند.
معاون هماهنگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی به برنامه‌های این هفته اشاره کرد و افزود: ‌از هفتم تا 13 آبان هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده و امسال با محوریت شهید بالازاده گرامیداشته می‌شود که البته گرامیداشت شهیده سهام خیام نیز مدنظر است.
این مسئول برگزاری مسابقه نقاشی با عنوان همکلاسی شهید را یادآور شد و بیان داشت:‌ دانش‌آموزان تا پنجم آذر ماه فرصت دارند آثار خود را به پایگاه‌های بسیج مدارس تحویل دهند.
مستعد همچنین از برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی علم‌داران خبر داد و گفت: ‌برگزیدگان این مسابقه نیز روز ۲۱ اسفند ماه همزمان با سالروز شهادت مرحمت بالازاده معرفی و از آنها تجلیل می‌شود.
وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: برگزاری مسابقات ورزشی فوتسال قهرمانی بسیج کشور را روزهای 11 تا 13 آبان ماه پیش رو داریم و در کنار آن مسابقات ورزشی باستانی در اولویت است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول