اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید اردبیل:

19 درصد شهدای اردبیل دانش‌آموز هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل گفت: 19 درصد از شهدای گرانقدر این استان، دانش‌آموز هستند.

19 درصد شهدای اردبیل دانش‌آموز هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ودود سیدشنوا پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل با داشتن سه هزار و 400 شهید والامقام به خود می‌بالد که 619 نفر از این شهدا دانش‌آموز هستند.
وی با بیان اینکه در سطح کشور بیش از 36 هزار دانش‌آموز شهید وجود دارد، گفت: اغلب آنها در سنین 13 تا 18 سالگی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافته و هدفی جز پیروزی یا شهادت نداشتند.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل در ادامه سخنان خود زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا را کمتر از شهادت ندانست و بیان داشت: شهدای ما امروز بهترین تمثال‌های ایثار و شهادت در جامعه هستند و ما امنیت، آرامش و استقلال حقیقی خود را مدیون شهدا و مجاهدت آنها هستیم.
وی ادامه داد: شهدایی چون مرحمت بالازاده با احساس تکلیف و برای ادای آن در جبهه‌های جنگ با اجبار و اصرار حاضر شدند و به منتهی آرزوی خود که شهادت در راه وطن و آرمان اسلام بود رسیدند.
این مسئول بیان داشت: نسل حاضر باید با اهداف و مسیر این شهدا بیشتر و بهتر آشنا شود و بداند که تمام سرمایه‌های امروز کشورمان برگرفته از مجاهدت شهداست.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل اظهار داشت: ‌شهادت بالاترین سرمایه‌معنوی یک جامعه است که نشان از اوج ایثار و از جان گذشتگی افراد جامعه است.
سیدشنوا با بیان خاطراتی از شهیدان به ویژه شهید مرحمت بالازاده اضافه کرد: ‌شهدای ما با تاسی به راه سرور شهیدان امام حسین(ع) در اوج گمنامی و سادگی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و این وظیفه ذاتی ماست که با برگزاری یادواره‌های مختلف از مقام رشید آنها تجلیل کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول اظهار داشت:‌ شهدای دانش‌آموز ما با وجود سن کم، کاری بزرگ و ماندگار انجام دادند که در تاریخ این کشور ابدی و جاودانه شده و از این حرکت‌ها به عنوان شوق حضور و اخلاص عمل یاد می‌شود.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل با بیان اینکه شهدای ما امروز بیشتر از زمین در آسمان‌ها شناخته شده و شهرت دارند، ابراز داشت: بزرگ‌ترین تداوم راه شهدا با شناخت و بصیرت حقیقی از آرمان انقلاب میسر می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول