اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‏وگو با فارس مطرح شد؛

کاهش تخلفات و تصرفات منابع‏طبیعی در فیروزکوه

خبرگزاری فارس: مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه از کاهش تخلفات و تصرفات منابع‏طبیعی در فیروزکوه خبر داد.

کاهش تخلفات و تصرفات منابع‏طبیعی در فیروزکوه
حجت‏الله خان‏محمدی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران، با بیان اینکه شاخص‏ترین کاری که امسال در فیروزکوه دنبال می‏شود اجرای طرح‏های آبخیزداری است، اظهار داشت: در زمینه تخلفات و تصرفات منابع طبیعی کم‏ترین حجم را در فیروزکوه شاهد هستیم تا جایی که معاون دادستان تهران، رئیس دادگاه ویژه زمین‏خواری استان تهران و رئیس شورای حفظ حقوق بیت‏المال استان تهران به همین خاطر از منابع طبیعی فیروزکوه با اهدای لوح سپاسی تجلیل کردند.
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه با اشاره به اینکه از بین رفتن پوشش گیاهی مهم‏ترین چالش پیش‏روی این اداره است، بیان کرد: دام مازاد بر ظرفیت در اراضی منابع طبیعی فیروزکوه چرا می‏کند و باید ورود دام به مرتع را به تعادل برسانیم و این امور در قالب طرح‏های مرتع‏داری و آبخیزداری عملیاتی می‏شود.
خان‏محمدی گفت: در سال جاری، اعتباری که به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه اختصاص یافته تنها برای اجرای یکی از طرح‏های آبخیزداری نیز کافی نیست.
وی با بیان اینکه اولویت منطقه حفظ آبخیز است، گفت: از اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‏ها حتی یک هشتم آن تامین نشده که امیدواریم هر چه زودتر میزان این اعتبارات افزایش یابد تا بتوانیم در راستای حفظ آب و خاک منطقه گام برداریم.
خان‏محمدی با اشاره به یکی از طرح‏های آبخیزداری که از طرح‏های مصوب سفر هیئت دولت به شهرستان فیروزکوه است، افزود: همچنین اعتبار برای اجرای طرح مصوب سفر ریاست جمهوری که سرحوزه "آتشان" بوده، مورد نیاز است که در آنجا در گذشته سیل مشکلاتی را به وجود آورده بود که ضرورت دیدیم اجرای آن را در اولویت قرار دهیم.
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه افزود: سر حوزه "آتشان" در آبسرد درده پیرده است که اجرای این طرح در سال 89 آغاز شده و درخواست اعتبار شده تا بتوانیم این طرح را در یک سال با توجه به اینکه مصوبه سفر ریاست جمهوری است و پیگیری مردمی را در پی دارد، به اتمام برسانیم.
خان‏محمدی خاطرنشان کرد: شاخص‏ترین اولویت ما تعادل دام و مرتع در شهرستان فیروزکوه و اجرای طرح‏های آبخیزداری است که بتوانیم این سرمایه ملی که همان آب و خاک کشورمان است را تثبیت کنیم تا برای نسل‏های آینده قابل بهره‏برداری باشد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول