اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از فردا در گرگان برگزار می‌شود؛

اولین همایش بین‌المللی آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان گلستان گفت: اولین همایش بین‌المللی آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی از روز چهارشنبه چهارم آبان لغایت شش آبان در گلستان برگزار می‌شود.

اولین همایش بین‌المللی آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی
موسی حسام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: این همایش با ریاست استاندار گلستان و با حضور مسئولان کشوری، استانی و اساتید و محققین داخلی و خارجی، کارشناسان و متخصصین و فناوران در گرگان برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: در این همایش مقالاتی از صاحبنظران هفت کشور جهان ارائه و پنج مهمان خارجی از کشورهای آلمان، ترکیه، آمریکا، قزاقستان و مقدونیه حضور می‌یابند.
رئیس بنیاد نخبگان گلستان هدف از برگزاری این همایش را شناخت عوامل موثر در آتش‌سوزی برشمرد و تصریح کرد: رفتار شناسی و اکولوژی آتش‌سوزی، مدیریت و مبارزه صحیح، شناخت مناسب‌ترین روش های احیا بعد از آتش‌سوزی، شناسایی روش‌ها و امکانات نوین در پیش آگاهی، پیشگیری، کشف و اطفاء حریق، ساختار تشکیلاتی در مدیریت زمینی و هوایی در آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی و شناخت آرا و نظرات پژوهشگران در آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی از دیگر اهداف اولین همایش بین‌المللی آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی است.
حسام با اشاره به اینکه به این همایش 350 چکیده مقاله ارائه گردیده است، اذعان داشت: از این تعداد 170 مقاله مورد پذیرش اولیه قرار گرفت و در نهایت 150 مقاله مورد پذیرش واقع شدند که به صورت پوستر و شفاهی در همایش ارائه می‌شود.
رئیس بنیاد نخبگان گلستان تغییرات اقلیم و آتش‌سوزی، تاثیر آتش‌سوزی بر محیط زیست، مدیریت و مبارزه، احیای عرصه‌ها، رفتارشناسی و اکولوژی، کاربرد فناوری نوین، مسائل اقتصادی و اجتماعی در آتش‌سوزی و ساختار تشکیلاتی در مدیریت بحران آتش‌سوزی را از اصلی‌ترین محورهای این همایش برشمرد.
حسام تصریح کرد: این همایش با همکاری نهادهای مختلف از جمله سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، سازمان مدیریت بحران کشور، استانداری گلستان، بنیاد نخبگان استان، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و بسیج اساتید و مهندسان استان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول