اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه منابع طبیعی گلستان خبر داد:

ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه منابع طبیعی گرگان

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گلستان از ایجاد پارک علم و فناوری مجازی در دانشگاه منابع طبیعی گلستان خبر داد.

ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه منابع طبیعی گرگان
ابوالقاسم خزائیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه پارک علم و فناوری، علم و صنعت را به هم مرتبط خواهد کرد، اظهار داشت: از آنجایی که ایجاد چنین پارک علمی نیاز به اختصاص اعتبارات و امکانات زیادی دارد که این پروژه را طولانی خواهد کرد در دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گلستان تصمیم گرفته شد تا این پارک به صورت مجازی ایجاد شود.
زیرساخت‌های این کار شروع شده است و با حمایت دیگر دستگاه‌ها امید داریم این پارک مجازی به عنوان پایلوت در این دانشگاه ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه موانعی بر سر راه علم و صنعت در کشور وجود دارد، افزود: بحث فن بازار، پارک علم و فناوری، ارتباط بین صنعت و علم را تسهیل می‌کند و تا زمانی که این دو احساس نیاز نکنند به سوی هم کشیده نخواهند شد و ما ناگزیر هستیم تا این ارتباط را ایجاد کنیم.
معاون پژوهشی دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گلستان اضافه کرد: ایجاد چنین فضا و امکاناتی تکلیفی برای دولت مجازی است تا با توسعه فناوری و بورس ایده پاسخگوی نیازهای صنعت باشد.
خزائیان خاطرنشان کرد: سیاست عرضه، به کارگیری و سیاست رقابتی از سیاست‌های فناوری است و این مقوله‌ها کار فن بازار است که باعث می‌شود عرضه و تقاضا در علم و فناوری توسعه یابد.
وی با بیان اینکه توسعه علم و فناوری یکی از اهداف مهم در سند چشم‌انداز 1404 است، اذعان داشت: اگر به آموزه‌های دینی توجه کنیم در می‌‌آبیم که مفاهیم زیادی در این حوزه وجود دارد امام علی (ع) نیز در این خصوص می‌فرمایند "علم قدرت است و هر کس آن را بیابد برتری می‌یابد".
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول