اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین:

حفظ منابع طبیعی در گرو مشارکت مردم است

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: حفظ منابع طبیعی در گرو همکاری و مشارکت مردمی و همگانی است.

حفظ منابع طبیعی در گرو مشارکت مردم است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، حمید روزبه بیان کرد: توجه به منابع طبیعی و آبخیزداری تحقق برنامه‌های این حوزه را موجب شده و زمینه‌ساز و پیش درآمد توسعه پایدار در کشور است.
وی ادامه داد: توجه به مباحث محیط زیست و فرهنگ سازی برای استفاده درست از منابع طبیعی، گام نخست مباحث پیشگیرانه از بروز بحران و بلایای طبیعی محسوب می‌شود و منابع مالی هزینه شده در این بخش سرمایه‌ای عظیم و با ارزش است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با تأکید بر اهمیت حفاظت از منابع آب و خاک افزود: حفظ منابع طبیعی در گرو همکاری و مشارکت مردمی و همگانی است از این‌رو نیز باید بکوشیم این همکاری و مشارکت را افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از 80 درصد سطح خاک کشور و بیش از 60 درصد استان قزوین را عرصه منابع طبیعی تشکیل داده شایسته است که استفاده بهینه از آن صورت گیرد.
روزبه اعلام کرد: استان قزوین به لحاظ موقعیت آب و هوایی در وضعیتی خوب قرار دارد که ما باید از این ظرفیت‌های بالقوه در شکوفایی حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری بهره بگیریم.
وی یادآور شد: استان قزوین یکی از الگوهای موفق کشوری در اجرای طرح‌های آبخیزداری، مدیریت مرتع و جنگل و صیانت از عرصه‌های طبیعی است که توانسته در این راستا قدم‌های مثبت بردارد.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت منابع طبیعی اظهار کرد: بر اساس فرمایش معظم‌له مسئله منابع طبیعی یک مسئله تجملاتی و درجه 2 نیست بلکه مسئله حیاتی است که ما در این راستا باید در ایده‌ها و افکار خود جایگاه خاصی برای حفظ طبیعت و مهم‌تر از آن حفظ چرخه آب و خاک در نظر بگیریم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول