اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد در بازدید از غرفه گیلان:

گیلان در عرصه مطبوعات پیشرو است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گیلان با انتشار 131 نشریه یکی از استان‌های پیشرو در حوزه مطبوعات کشور است.

گیلان در عرصه مطبوعات پیشرو است
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از گیلان به نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، سید محمد حسینی دقایقی قبل در بازدید از غرفه گیلان در این نمایشگاه، اظهار داشت: گیلان از استان‌های پیشرو در عرصه مطبوعات کشور است.
وی با تمجید از انتشار بالغ بر 131 نشریه در استان گیلان افزود: نمایشگاه فرصت مناسبی است تا مدیران مسئول، خبرنگاران و اصحاب رسانه با هم نشست داشته باشند و تبادل تجربه کنند.
وزیر ارشاد گفت: باید از مسئولان نشریات دعوت شود تا از غرفه استانی گیلان که به لحاظ آماری یکی از استان‌های پیشرو در انتشار مطبوعات است بازدید کنند و تجربه‌های این استان به دیگر استان‌ها منتقل شود.
وی با اشاره به حمایت از کیفی‌سازی نشریات استانی، اضافه کرد: نشریات استانی باید با آموزش نیروهای متخصص به طرف کیفی‌کردن محتوایی حرکت کنند.
به گفته حسینی، مطبوعات و نمایندگی‌های خبرگزاری‌ها در استان‌های کشور با بهره‌گیری از نیروی متخصص و جوان، پویا و فعال بوده و در ادامه راه نیز برای ارتقای دانش و فناوری رسانه‌ای باید تلاش کنند. 
وی با اشاره به حضور بیش از 650 نشریه داخلی و خارجی در هجدهمین جشنواره بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌های در مصلای امام خمینی (ره) تهران، اظهار داشت: بیش از 50 غرفه این نمایشگاه به رسانه‌های خارجی اختصاص یافته است.
وزیر ارشاد اذعان داشت: در دولت نهم و دهم توجه بیشتری به قشر خبرنگاران شده است و این حمایت‌ها همچنان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه می‌یابد.
به گزارش فارس، گیلان دارای 131 نشریه مجوز دار است و در حال حاضر 9 روزنامه، 44 هفته نامه، شش دو هفته‌نامه، 37 ماهنامه، شش دوماهنامه، 21 فصلنامه، هفت دوفصلنامه و یک سالنامه در این استان منتشر می‌شود.
87 نشریه گیلان به‌صورت محلی، 15 نشریه به‌صورت منطقه‌ای، 20 نشریه به‌صورت سراسری و 9 نشریه در این استان به صورت بین‌المللی منتشر می‌شود.
در بازدید وزیر ارشاد از غرفه گیلان در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، جمعی از معاونان و مدیران کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وی را همراهی می‌کردند.
نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های امسال از امروز تا دهم آبان جاری همه روزه از ساعت 9 صبح تا  20 عصر آماده بازدید علاقه‌مندان است. 
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول