اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد گلستان خبر داد:

تشکیل خانه مطبوعات گلستان بر اساس اساسنامه جدید

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از تشکیل خانه مطبوعات گلستان بر اساس اساسنامه جدید خبر داد.

تشکیل خانه مطبوعات گلستان بر اساس اساسنامه جدید
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان غلامرضا منتظری شامگاه دوشنبه در جمع اعضای هیئت موسس خانه مطبوعات استان، با بیان اینکه نباید اختلاف ایجاد شود چون ملاک عمل ما قانون است، اظهار داشت: این اداره کل در بحث خانه مطبوعات تلاش دارد اختلافی پیش نیاید اگر چه عده‎ای از گذشته هم سعی کردند برای این صنف حاشیه درست کنند.
وی تصریح کرد: ما به دنبال ایجاد یک تشکل صنفی و ایجاد وفاق هستیم وگرنه تاکنون صبر و تعامل نداشتیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با انتقاد رفتار متناقض برخی افراد و عدم حضور در جلسه گفت: اگر افرادی حرفی برای گفتن دارند باید حضور پیدا کنند وگرنه این عدم حضور به چه معنا است.
منتظری با بیان اینکه باید رفتار و عملکرد همه بر اساس قانون باشد، خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات فعلی که با یک سلیقه سیاسی شکل گرفت الان کجا است و چه خدمتی برای جامعه مطبوعاتی و خبرنگاران داشته است.
وی ادامه داد: این اداره کل به دنبال سلیقه‌محوری نیست بلکه به دنبال بالا بردن آستانه تحمل و انجام امور بر اساس چارچوب‎های قانون است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه جناح‎‌های سیاسی در تشکیل خانه مطبوعات دخیل نیستند، گفت: قرار نیست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خانه مطبوعات تصمیم‌گیری کند بلکه بر اساس قانون این اداره کل با تشکیل هیئت موسس به دنبال ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری یک انتخابات جامع از همه فعالان عرصه خبری است.
منتظری با بیان اینکه برخی معتقد هستند با این اقدام استقلال خانه مطبوعات به خطر می‎افتد، تصریح کرد: هیچ چیز استقلال خانه مطبوعات را تهدید نمی‌کند بلکه ما شرایطی را فراهم کردیم تا خبرنگاران استان از هر سلیقه و گرایشی در انتخابات خانه مطبوعات شرکت و نمایندگان واقعی خود را انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه برخی دوستان نگران احراز صلاحیت‎ها هستند، اضافه کرد: برخی از مدیران نشریات دغدغه احراز صلاحیت دارند در حالی که ما به دنبال شایسته‌سالاری هستیم تفکر سیاسی در این دخیل نیست.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه همه ما باید تابع قانون باشیم، خاطرنشان کرد: اگر در روند بررسی صلاحیت‎های مشاهده شود کسی مشکل اخلاقی دارد چه اصراری وجود دارد که این فرد در جمع هیئت مدیره خانه مطبوعات باشد.
منتظری با اشاره به اینکه احراز صلاحیت برای عضویت هیئت مدیره چیزی جز شایسته‎سالاری نیست، گفت: اگر مشکل خاصی وجود ندارد نباید از احراز صلاحیت هراس داشت.
وی ادامه داد: احراز صلاحیت فقط از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای بررسی صلاحیت فنی و تخصصی انجام می‌شود و در این مسیر با مسائل و تفکرات سیاسی افراد کاری نداریم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: در بررسی صلاحیت افراد خبری از انگشت‎نگاری و استعلام از مراکز امنیتی نخواهد بود البته کسانی که مبانی انقلاب، ارزش‎های و خط قرمزها را رعایت نکردند جایگاهی ندارند.
منتظری افزود: عده‎‎ای نگران استقلال خانه مطبوعات نیستند بلکه نگران عدم حضور خود هستند.
وی ادامه داد: باید با همکاری همه افکار و نظرات به دنبال این باشیم که خانه مطبوعات صنفی، تخصصی و توانمند برای حل مشکلات و ارتقای جایگاه خبرنگاران و مطبوعات در استان داشته باشیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه خانه مطبوعات فعلی از مدتی‌ها از مشخص نبودن وضعیت‌شان گله داشتند، بیان کرد: با وجود اینکه اساسنامه جدید خانه مطبوعات از خیلی وقت پیش ابلاغ شده است ولی تاکنون خانه مطبوعات توجه به اجرای این اساسنامه نکرد‌ه‌اند.
منتظری با اینکه تلاش کردیم که افرادی را برای هیئت موسس خانه مطبوعات انتخاب کنیم که واجد شرایط باشند، خاطرنشان کرد: هیئت موسس که حداقل از 10 نفر از روزنامه‌نگاران و اصحاب مطبوعات استان انتخاب شده است پس از امضای این اساسنامه مبادرت به انجام تشریفات ثبت قانونی خانه خواهند کرد.
وی ادامه داد: طبق ماده شش اساسنامه خانه مطبوعات تعیین هیئت موسس از وظایف مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان است و بقیه امورات و کارها با هیئت موسس است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: هیئت موسس باید اطلاع‌رسانی لازم و کافی از طریق تبلیغات میدانی، مطبوعات و زیرنویس تلویزیون برای عضویت خبرنگاران در خانه مطبوعات و ثبت‌نام برای کاندیداتوری برای هئیت مدیره خانه مطبوعات اقدام کند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول