اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

مطبوعات با صراحت نقادی کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان گفت: اگر مطبوعات در جایگاه صحیح نقش نقد و نقادی را ایفا کند، شاهد پیشرفت جامعه می‌شویم.

مطبوعات با صراحت نقادی کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیلی پیش‌ازظهر امروز در دیدار با کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان و اصحاب رسانه بیان داشت: مطبوعات یکی از ارکان جامعه انسانی محسوب می‌شود و پیام رسانان و پیامبران جامعه مطبوعات هستند.
وی افزود: خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند و اگر مطبوعات در جایگاه خودش به درستی عمل کند و نقش نقد و نقادی را به درستی ایفا کند، شاهد پیشرفت جامعه انسانی می‌شویم.
نماینده ولی فقیه در شهرستان گلپایگان تصریح کرد: خبرنگاران باید واقعیات جامعه را بیان و مطالبات مردم را از مسئولان پیگیری کنند، نقد مسئولان توسط مردم موثر می‌شود.
 
* هنرمندان هیچ وقت نمی‌میرند
وی گفت: امام خمینی(ره) می‌فرماید:« هنر دمیدن روح تعهد در کالبد جامعه است» و ما اوج هنر را در ذات حضرت حق مشاهده می‌کنیم و هنر در جای جای طبیعت و در خلقت انسان و موجودات به روشنی مشهود است.
اسماعیلی تاکید کرد: خداوند زیباست و زیبایی‌ها را دوست دارد، خداوند در فطرت انسان عنصر زیبایی و زیبادوستی را قرار داده و انسان‌ها در طول مسیر زندگی به سوی زیبایی‌ها پیش می‌روند و نوگرا هستند.
وی تصریح کرد: اگر کلامی به صورت عادی بیان شود تاثیر چندانی ندارد، ولی اگر همین کلام در قالب هنر ریخته شود و با ادبیات خاص بیان شود، به طور قطع آن کلام بهتر بر دل می‌نشیند و تاثیرگذاری و جاذبه بیشتری دارد.
نماینده ولی فقیه در شهرستان گلپایگان بیان داشت: هر عاملی در قالب هنر ریخته شود، روح ماندگاری پیدا می‌کند و هنرمندان هیچ وقت نمی‌میرند و همیشه از حیات جاویدان برخوردارند و همان‌گونه که حافظ و سعدی قرن‌ها است که در دل و جان مردم زنده‌اند.  
وی ادامه داد: خداوند به هنرمندان یک قابلیت و استعداد ویژه عنایت کرده که از صفت ماندگاری برخوردار باشند و این امر در واقع توقیقی است که خداوند به هنرمندان عنایت کرده و اگر هنرمندی این توفیق را از خودش سلب کند و در راه دیگری استفاده کند، زیان می‌بیند.
اسماعیلی تصریح کرد: یکی از مواهب الهی موهبتی است که خدا به هنرمندان عنایت کرده و برای مثال ما روزانه به ده‌ها سوژه برخورد می‌کنیم و به آسانی از آن گذر می‌کنیم ولی این شاعر است که از این سوژه‌ها اسطوره می‌سازد و شعر می‌سراید.
 
* برخی از افراد موسیقی را به ابتذال کشیده‌اند
وی همچنین در زمینه موسیقی بیان داشت: نگاه مردم به موسیقی منفی است در حالی که موسیقی در تمام طبیعت شنیده می‌شود، موسیقی با هنر و طبیعت و فطرت انسان‌ها عجین شده و انس دارد.
امام جمعه گلپایگان ادامه داد: هر شخص با توجه به قابلیتی که خداوند در نهاد او قرار داده باید از آن استفاده کند.
وی اظهار داشت: برخی از افراد موسیقی را به ابتذال کشید‌ه‌اند و در راستای نادرست از آن استفاده می‌کنند و به همین دلیل دید جامعه به موسیقی یک نگاه منفی است.
اسماعیلی با اشاره به اینکه جامعه باید به سمتی برود که ما واقعیات را ببینیم گفت: نگاه برخی از افراد به هنر به گونه‌ای است که یا نیمه خالی لیوان را می‌بینند و یا اصلا نمی‌بینند و یا وارونه می‌بینند و این نگاه صحیح نیست.
وی تاکید کرد: نگاه باید واقع بینانه باشد و اگر نگاه صحیحی به هنر داشته باشیم در راستای رفع ایرادات و اشکالات تلاش بیشتری انجام می‌دهیم.
 
* جایگاه هنر و هنرمند والاست
امام جمعه گلپایگان در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: نمایش یک زبان گویاست که می‌تواند پیام خوب را درقالب مفاهیم خوب بیان کند و شعر یک هنر است که با روح شاعر عجین شده و با فکر و اندیشه شاعر همراه است.
وی با اشاره به جایگاه و منزلت هنر و هنرمند گفت: جایگاه هنر و هنرمند والاست به شرطی که در مسیر و جایگاه خودش قرار گیرد و اگر این چنین شود دید جامعه به هنر تغییر می‌کند.
اسماعیلی تاکید کرد: باید زمینه مستندسازی در شهرستان ایجاد کنیم چون سوژه‌ها و موضوعات زیادی در گلپایگان وجود دارد، ما باید راه را باز کنیم و جاده‌های سنگلاخی را هموار کنیم.
 
*راز ماندگاری نفوذ در دلها است
وی اظهار داشت: ما نباید انتظار باشیم همه افراد در پایگاه‌های بسیج حضور داشته باشند، ما باید به جوانان بها بدهیم و از شکل ظاهری و لباس پوشیدن آنها ایراد نگیریم زیرا این‌گونه مسائل اقتضای سن و جوانی آنها است.
نماینده ولی فقیه در شهرستان گلپایگان با تاکید بر اینکه اگر جوانان از دایره شرع خارج شدند با نصیحت و راهنمایی با آنها صحبت کنیم و به جوانان سخت‌گیری نکنیم چون در این زمان است که آنها به اسلام، مذهب و دین بدبین می‌شوند، اظهار داشت: کار ما با دل افراد است و در دل مردم نفوذ کنیم آن وقت است که آنها دلدار و مرید ما می‌شوند.
به گزارش فارس، در این دیدار اعضای خانه مطبوعات و خبرنگاران شهرستان، انجمن ادبی، انجمن نمایش، انجمن خوشنویسی، اعضای کانون بسیج هنرمندان حضور داشتند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول