اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات سیستان‌وبلوچستان:

حمایت از حقوق مطبوعات هدف اصلی خانه مطبوعات است

خبرگزاری فارس: رئیس خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان گفت: پیگیری دغدغه‌های صنفی و حمایت از حقوق حرفه‌ای اهالی مطبوعات از مهم‌ترین اهداف خانه مطبوعات است.

حمایت از حقوق مطبوعات هدف اصلی خانه مطبوعات است
ابوالحسن میری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: باید از سیاست‌زدگی و فضای دست و پاگیری که در چند سال اخیر دامنگیر خانه مطبوعات بوده است، اجتناب شود و نگاه کلی باید به سوی مسائل صنفی و گرایشات حرفه‌ای باشد.
وی افزود: توسعه فنی و حرفه‌ای مطبوعات و جذب امکانات بیشتر برای رسانه‌ها و کارکنان آنها در دستور کار این دوره قرار دارد.
رئیس خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حال حاضر برخی مسائل مربوط به معیشت خبرنگاران از جمله بیمه آنان بسیار حائز اهمیت بوده و نیاز به پیگیری جدی دارد.
میری ادامه داد: کمک به بهبود امکانات توزیع نشریات نیز یکی دیگر از موارد مشورت و پیگیری در خانه مطبوعات خواهد بود.
وی گفت: نگاهی که در حال حاضرنسبت به خبرنگاران استان وجود دارد مناسب جایگاه آنها نبوده و خانه مطبوعات به دنبال راهکارهایی برای ترفیع شأن خبرنگاران است.
رئیس خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مسئولان ادارات باید بدانند که به هیچ قیمتی نمی‌توانند قلم خبرنگاران و روزنامه نگاران را در اختیار بگیرند.
میری افزود: با توجه به اینکه خانه مطبوعات باید محور حل اختلافات باشد، دفاع از حقوق قانونی اعضا را نیز وظیفه خود می‌داند.
وی یادآور شد: از جمله دیگر برنامه‌های خانه مطبوعات، فعال کردن صندوق قرض‌الحسنه و کمیته‌های مختلف از جمله کمیته آموزش و پژوهش بوده تا مقدمات تسهیل ورود و تحصیل خبرنگاران در مرکز علمی کاربردی ارشاد را فراهم کند.
رئیس خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان گفت: بحث توزیع مطبوعات و ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی هم که نیازمند همکاری شهرداری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز بوده از دیگر وظایف خانه مطبوعات استان است.
میری خاطرنشان کرد: در این دوره تغییراتی در اساسنامه خانه مطبوعات به وجود آمده و یک رابط از استانداری و یک رابط از ارشاد اسلامی با حق رأی به اعضای هیئت مدیره اضافه شده همچنین طول دوره نیز از دو سال به سه سال افزایش یافته است.
وی گفت: سمت دبیر اجرایی به عنوان بالاترین مقام اجرایی خانه مطبوعات به مدیر و خزانه‌دار تغییر یافته و پیگیری 14 مورد از امور اجرایی و مالی در شرح وظایف آن قرار دارد.
رئیس خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان ادامه داد: حداقل مدرک تحصیلی برای عضویت در خانه مطبوعات دیپلم است و همچنین باید بر اساس تعریف دولت و وزارت ارشاد از خبرنگار به عنوان یک فعال فرهنگی حائز اهمیت به تعریفی جامع دست یافت.
میری افزود: هیئت مدیره دست کمک به سوی تمام اهالی مطبوعات دراز کرده و در نظر دارد با تشکیل کمیته‌هایی در حوزه‌های مختلف از ایده‌ها، طرح و توان همکاران استفاده کند.
وی بیان کرد: به طور قطع اهالی مطبوعات از مجموعه ارشاد اسلامی انتظار دارند که نگاه عادلانه و درخور شأن به خانه مطبوعات داشته باشند.
رئیس خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان اضافه کرد: رسالت مطبوعات ایجاد یک پل ارتباطی بین مردم و مسئولان بوده و باید از این تریبون در زمینه طرح مشکلات مردم و پاسخگویی مسئولان استفاده شود.
در نخستین جلسه هیئت مدیره جدید، محمدرضا معصومی به سمت نائب رئیس و بابک رحیمیان به عنوان مدیر و خزانه‌دار خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان انتخاب شدند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول