اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان خبر داد:

صید 40 تن ماهی قزل‌آلا در تاکستان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان گفت: بیش از 40 تن ماهی قزل‌آلا از استخرهای شهرستان تاکستان صید و به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

صید 40 تن ماهی قزل‌آلا در تاکستان
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مجید اسماعیلی بیان کرد: برداشت ماهی قزل‌آلا از استخرهای دومنظوره و ذخیره آب کشاورزی شهرستان تاکستان آغاز شده است.
وی ادامه داد: در سال جاری تعداد 310 هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در استخرهای دومنظوره و ذخیره آب کشاورزی شهرستان تاکستان رهاسازی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود از این میزان ماهی رهاسازی شده در آغاز فصل صید، بیش از 40 تن ماهی قزل‌آلا از این استخرها صید و به بازار مصرف عرضه شود.
وی اعلام کرد: امیدواریم با روند رو به رشد مصرف آبزیان در سبد غذایی افراد جامعه این محصول جایگاه واقعی خود را پیدا کند.
اسماعیلی عنوان کرد: چربی‌های اشباع نشده امگا سه در گوشت ماهی، میزان کلسترول و فشار خون را کاهش داده و با تأمین پروتئین و ویتامین‌های متعدد بدن، مصرف ماهی در سلامتی انسان به ویژه بیماران قلبی و عروقی نقش بارزی دارد.
همچنین به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: سربازان سازندگی با روش‌های تولید محصول سالم آشنا شدند.
علی درجانی افزود: با هدف ارتقای سطح دانش، آگاهی، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و شغلی سربازان سازندگی و انطباق بیشتر فعالیت‌ها با انتظارات و نیازهای سازمان، دوره آموزشی اهمیت و روش‌های تولید محصول سالم  ویژه سربازان سازندگی برگزار شد.
وی توضیح داد: در این دوره آموزشی 35 نفر از سربازان سازندگی با ضرورت و اهمیت تولید محصول سالم، تأثیر باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی بر انسان و محیط زیست، راه‌های مبارزه بیولوژیک و غیر شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز، خصوصیات و ویژگی‌های یک محصول سالم و غیره آشنا شدند.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: این افراد به عنوان کارشناسان در زمان خدمت در عرصه‌های بخش کشاورزی نقش بسزایی در انتقال دانش و یافته‌ها به تولید کنندگان دارند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول