اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی اردبیل خبر داد:

نمونه‌برداری از ۳۶۰۰ مورد آب و ماهی در اردبیل

خبرگزاری فارس: سرپرست دامپزشکی استان اردبیل گفت: بیش از سه هزار و 600 مورد نمونه‌برداری از آب و ماهی این استان انجام شد.

نمونه‌برداری از ۳۶۰۰ مورد آب و ماهی در اردبیل
صادق صالحی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از آب و ماهی این استان بیش از سه هزار و 600 مورد نمونه‌برداری انجام شده که بر روی بیش از دو هزار و 500 مورد از این تعداد، آزمایش‌های مختلف انجام گرفت که 20 مورد آنها به عنوان دارای بیماری تشخیص و درمان شدند.
وی تعداد کارگاه‌های زیر پوشش این اداره کل را 215 مورد استخر و کارگاه تولید ماهی اعلام کرد و بیان داشت: رشد جمعیت و تنوع غذایی مردم ایجاب می‌کند که ما در تمام حوزه‌ها به ویژه تامین گوشت سفید، قرمز و ماهی همت کنیم تا مردم سلامت خود را حفظ کنند.
این مسئول تامین غذا را در کنار امنیت غذایی، روحی و روانی با توجه به روز‌افزون شدن جمعیت دنیا دغدغه‌ای مهم و اساسی دانست و بیان داشت: نقش پروتئین به ویژه پروتئین حیوانی در تغذیه انسان بسیار مهم است و کمبود آن اثرات زیان‌بار زیادی را به دنبال دارد.
صالحی به وجود 831 بیماری مشترک میان انسان و دام اشاره و خاطرنشان کرد: کار هر دامپزشک در این حوزه بسیار با اهمیت و نقش او قابل انکار نیست.
وی گفت:‌ بیماری‌های دامی علاوه بر اینکه زیان‌های اقتصادی قابل توجهی را به همراه دارد گاه سلامت جامعه را نیز به شدت تهدید می‌کند و بر افزایش هزینه‌های درمان و تامین سلامتی می‌افزاید.
سرپرست دامپزشکی استان اردبیل جایگاه کلیدی و اساسی خدمات دامپزشکی را در تامین، حفظ و ارتقای بهداشت دام و بهداشت عمومی بیان کرد و افزود:‌ یکی از وظایف مهم دامپزشکی حفظ و حراست از سرمایه‌های بسیار بزرگ و ملی دام و طیور است که این سرمایه‌های عظیم با تهدیدات جدی از نظر بهداشتی و بیماری‌های دامی روبرو است.
صالحی اضافه کرد: اگر خدمات با ارزش دامپزشکی ارائه نشود بر اساس ارزیابی‌های کارشناسی خساراتی معادل 37 درصد به سرمایه ملی یک کشور وارد می‌شود.
وی گفت: اگر در نیم قرن گذشته سازمان بهداشت جهانی 100بیماری مشترک انسان و دام را شناسایی کرده بود این تعداد هم اکنون به بیش از 800 نوع بیماری افزایش یافته که در این راستا دامپزشکی با برنامه‌ و فعالیت پیشگیرانه در خط مقدم مبارزه با بیماری‌ها قرار دارد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول