اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آبیک خبر داد:

رهاسازی 7 هزار قطعه ماهی در استخرهای آبیک

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: هفت هزار قطعه ماهی کپور در استخرهای این شهرستان رها سازی شد.

رهاسازی 7 هزار قطعه ماهی در استخرهای آبیک
به گزار ش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، حسن نصیری اظهار داشت: هفت هزار قطعه ماهی کپور در استخرهای پرورشی ذخیره آب کشاورزی این شهرستان رهاسازی شد که این تعداد ماهی در چهار مزرعه پرورش ماهی استخر خاکی، پلیتن، زهکش و کانال خاکی رهاسازی شده است.
وی ادامه داد: از این میزان ماهی رهاسازی شده بیش از هفت تن ماهی برداشت می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اشاره به ردیابی و شناسایی آفت شب پره گوجه فرنگی در این شهرستان اظهار داشت: آفت خطرناک شب‌پره گوجه فرنگی در دو ایستگاه از مزارع زیرپوشش گوجه فرنگی شهرستان آبیک با کارگزاری و نصب تله ردیابی و شناسایی شد.
وی عنوان کرد: آفت شب‌پره گوجه فرنگی به تمام قسمت‌های گیاه گوجه فرنگی از جمله برگ، ساقه و میوه خسارت وارد می‌کند و این آفت 12 نسل در سال دارد که این امر کار مبارزه را دشوارتر کرده است.
نصیری یادآور شد: با مشارکت اداره حفظ نباتات برای آگاهی و هشدار بهره‌برداران و جلوگیری از شیوع این آفت، کارگاه‌های آموزشی برای کشاورزان برگزار شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه یک کشاورز آبیکی در هر هکتار 125 تن پیاز برداشت کرد، گفت: این کشاورز پیاز کار ساکن روستای زیاران از توابع شهرستان آبیک است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ادامه داد: رعایت دقیق اصول فنی، به کارگیری توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی از دلایل موفقیت در تولید بالای این محصول است.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول