اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی؛

صید ماهیان استخوانی دریای خزر آغاز شد

خبرگزاری فارس: با برپایی مراسم جشنی که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی همراه بود صید ماهیان استخوانی دریای خزر آغاز شد.

صید ماهیان استخوانی دریای خزر آغاز شد
به خبرگزاری فارس از شهرستان نور، شامگاه پنجشنبه در مراسم جشنی با حضور معاون استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی مازندران، مدیرکل شیلات مازندران، بهره‌برداری از ماهیان استخوانی دریای خزر با توراندازی صیادان شرکت تعاونی پره در رستمرود نور آغاز شد.
رئیس هیئت‌مدیره تعاونی پره متحد در آغاز این مراسم گفت: شرکت تعاونی پره متحد در سال 1374 بعد از حذف شیوه دام گستر صید در دریای خزر آغاز شد و با 47 عضو فعالیت خود در صید و صیادی توانست فعالیت خود را کماکان ادامه دهد.
کورش خسروی از انجام اقدامات عمرانی توسط این شرکت خبر داد و افزود: ساخت 20 دستگاه سوئیت استراحت‌گاهی برای استفاده صیادان در دستور کار قرار گرفت که در فصل صید و غیر صید برای مسافران استفاده می‌شود.
وی خرید پنج دستگاه تراکتور، یک فروند قایق تورریز، یک فروند موتور دریایی، سه دستگاه پره صیادی را از دیگر اقدامات این تعاونی ذکر کرد و خاطرنشان کرد: پرداخت حق بیمه صیادان و بازنشسته کردن 20 صیاد انجام شد.
معاون استاندار مازندران نیز در این مراسم بیان داشت: تعاونی پره در سطح استان حدود 4 هزار و200 عضو دارد که با کمترین خدمات بیشترین بهره را می‌برند.
ولی‌الله فرزانه افزود: پرورش ماهی در قفس در استان در حال آزمایش است و محققان در حال مشاهد چگونگی آسیب رسانی به قفس‌ها در زمستان به وسیله تلاطم دریا بوده و به این سمت قدم برداشتند تا این امر توسعه یابد.
وی اظهار داشت: با پرورش ماهی در قفس میزان تولید افزایش خواهد یافت و صیادان تعاونی پره هم باید تلاش کنند از این مسیر عقب نمانند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول