اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

20 مهر صورت می‌گیرد؛

آغاز صید ماهیان استخوانی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات گیلان از آغاز فصل سید ماهیان استخوانی در 20 مهر سال جاری در این استان خبر داد.

آغاز صید ماهیان استخوانی در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، حجت سعیدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام آغاز مراسم جشن صید صیادی از فردا در مرکز شهید مطهری اظهار داشت: گیلان به دلیل شرایط اقلیمی دارای توانمندی بالقوه‌ای در زمینه آبزی‌پروری است و وجود آب‌های داخلی و مخازن پشت سد‌ها و رودخانه‌ها توانایی این استان را در بخش آبزی‌پروری برجسته کرده است.
وی مجموع محصولات تولیدی شیلاتی در گیلان را 47 هزار تن اعلام کرد و گفت: 32 هزار تن از این محصولات مربوط به بخش گرمابی، هزار و 400 تن در بخش سردآبی و بقیه ماهیان پرورشی هستند و از این نظر رتبه دوم آبزی‌پروری را داریم.
مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه در بازسازی ذخایر دریای خزر دارای سه مرکز در گیلان هستیم، اظهار داشت: فعالیت این مراکز در راستای حفظ و بازسازی ذخایر و تکثیر ماهیان استخوانی و رهاسازی آنها پس از فرایند تکثیر است.
وی با اشاره به فعالیت تعداد شرکت‌های تعاونی صیادی در گیلان افزود: در گیلان 73 شرکت صیادی تعاونی و قانونی وجود دارد که دارای پنج هزار و 650 صیاد است اما از این میزان تنها 56 شرکت باچهار هزار و 300 صیاد فعال هستند.
سعیدی با بیان اینکه صیادان گیلانی از فردا صید صیادی را آغاز می‌کنند خاطرنشان کرد: سال گذشته سه هزار و 134 هزار تن محصولات شیلاتی توسط شرکت‌های تعاونی در گیلان صید شد.
پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به وضعیت مناسب بازسازی و پرورش ماهیان استخوانی به ویژه ماهی سفید، میزان تولید این آبزی در گیلان افزایش یابد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول