اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرشیلات لرستان خبر داد:

رتبه نخست لرستان در تولید و تکثیر بچه‌ماهی قزل‌آلا

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: لرستان رتبه نخست تولید و تکثیر بچه ماهی قزل‌آلا را در کشور دارا است.

رتبه نخست لرستان در تولید و تکثیر بچه‌ماهی قزل‌آلا
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی بیرانوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: در کشور 240 میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا تولید و تکثیر می‌شود که استان لرستان با تولید و تکثیر 102میلیون قطعه رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه در لرستان 400 مزرعه و سه مجتمع پرورش ماهی فعال است، گفت: در صورت موافقت بانک‌ها با پرداخت 10 میلیارد تومان تسهیلات تا پایان امسال یک‌هزار و 700 تن به تولید ماهی پرورشی استان افزوده می‌شود.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تا پایان امسال میزان تولید ماهی پرورشی سرد آبی و گرم آبی در این استان به 15 هزار و 500 تن می‌رسد.
وی با اعلام اینکه تاکنون حدود 50 درصد از این تعهد عملیاتی شده، اظهار داشت: با تولید این میزان ماهی لرستان همانند پارسال جایگاه دوم تولید ماهی پرورشی را در کشور به خود اختصاص می‌دهد.
وی اظهار داشت: در کشور 90 هزار و 475 تن ماهی پرورشی سرد آبی و گرم آبی تولید می‌شود که 13 درصد این میزان ماهی معادل 11 هزار و 875 تن در لرستان تولید می‌شود.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تولید 102 میلیون قطعه بچه ماهی، 45 درصد کل بچه ماهی قزل‌آلا در کشور تکثیر می‌کند.
بیرانوند اظهار داشت: با توجه به تنوع آب و هوا سازگار و وجود بسترهای لازم در صورت حمایت دولت و فراهم شدن زیرساخت‌ها در این استان امکان تولید 50 هزار تن ماهی پرورشی در این استان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه در برنامه دراز مدت و چشم‌انداز شیلات این مهم لحاظ شده است، تصریح کرد: این توانایی به خاطر تنوع اقلیمی این استان است که دارای سه منطقه آب و هوایی سرد و کوهستانی در شمال، معتدل در مرکز و گرم در جنوب و منابع آبی مستعد آبزی پروری است که در نوع خود بی‌نظیر است و همین عوامل زمینه بسیار گسترده‌ای را برای فعالیت‌های شیلاتی به وجود آورده است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول