اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ۳ بخش فیلم، عکس و فیلمنامه؛

جشنواره «هنر و معرفت» در کرمان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی جشنواره سراسری هنر و معرفت گفت: چهارمین جشنواره سراسری فیلم، عکس و فیلنامه با عنوان «هنر و معرفت» ششم تا هشتم آذر ماه سال جاری در کرمان برگزار می‌شود.

جشنواره «هنر و معرفت» در کرمان برگزار می‌شود
محمد شریفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان در تشریح اهداف برگزاری جشنواره "هنر و معرفت" اظهار داشت: تبیین ارزش‌های دینی با بهره‌گیری از زبان رسای هنر و بهره‌گیری از سیره و زندگی ائمه اطهار (ع) به عنوان یک نیاز فرهنگی و معنوی در تقویت و غنای هنری از جمله اهداف برگزاری جشنواره است.
وی با اشاره به توجه به بعد معنوی، اخلاقی و عرفانی هنر که انسان را در یک روشنایی روح‌افزا و جان بخش قرار می‌دهد، افزود: ترویج و گسترش اصل و فریضه امر به معروف و نهی از منکر در قالب هنر که می‌تواند یکی از عوامل خنثی کننده تهاجم فرهنگی و نجات‌دهنده فرهنگ و هنر اصیل کشور به شمار می‌آید‌ از اهداف جشنواره هنر و معرفت است.
شریفی بیان داشت: تجلیل از تولیدکنندگان و پدید آورندگان آثار برتر هنری در زمینه سیره ائمه اطهار (ع)، نماز، باورهای دینی عفاف و حجاب، جنگ نرم و جهاد اقتصادی از دیگر اهداف جشنواره هنر و معرفت است.
وی در زمینه مقررات بخش فیلمنامه جشنواره با بیان اینکه موضوع که آثار باید با اهداف تعیین شده باشد، عنوان کرد: نویسنده باید خلاصه داستان و طرح فیلمنامه را در صفحه نخست ارسال کند و فیلمنامه بر مبنای حداکثر زمان‌بندی 40 دقیقه نوشته شود.
شریفی با تأکید بر اینکه هر متقاضی مجاز به ارسال حداکثر سه فیلمنامه است، گفت: فیلمنامه‌های ارسالی باید تایپ شده یا روی کاغذ با خط خوانا و بدون خط خوردگی نوشته شود و به هیچ‌وجه عودت داده نمی‌شود.
وی تصریح کرد: ستاد برگزاری جشنواره تمام فیلمنامه‌های منتخب را در صورت امکان به صورت مجموعه چاپ و منتشر می‌کند و فیلمنامه‌های ارسالی بر اساس ضوابط و مقرارت ارزیابی می‌شوند.
دبیر اجرایی جشنواره سراسری "هنر و معرفت" در تشریح مقررات بخش عکس افزود: هر عکاس می‌تواند 10 اثر به صورت تک عکس و هفت عکس و به صورت مجموعه عکس به دبیرخانه ارسال کند.
شریفی با بیان اینکه تمام عکس‌های راه یافته به بخش مسابقه توسط دبیرخانه چاپ و به نمایش گذاشته می‌شود، اظهار داشت: عکس‌ها نباید در جشنواره‌های قبلی "هنر و معرفت" شرکت کرده باشند و شرکت برای تمام عکاسان و علاقمندان آزاد بوده و تکمیل فرم درخواست شرکت در مسابقه توسط عکاس به معنی پذیرش شرایط مسابقه است.
وی همچنین حداکثر زمان فیلم‌های ارسالی به جشنواره را 40 دقیقه اعلام کرد و بیان داشت: تصمیم درباره فیلم‌های جشنواره با مدیر است و پس از اعلام نتایج هیچ فیلمی را نمی‌توان از آن خارج یا به آن اضافه کرد.
شریفی خاطرنشان کرد: فیلم‌های ارسالی بر‌اساس ضوابط و مقررات جشنواره توسط هیئت داوران ارزیابی و انتخاب می‌شوند.
وی گفت: آخرین مهلت ارسال آثار 15 آبان ماه جاری است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول