اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد برگزاری جشنواره تئاتر کاشان خبر داد:

بخش بین‌الملل شاخصه هفتمین جشنواره تئاتر کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد برگزاری هفتمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان از اضافه شدن بخش بین‌المللی به عنوان شاخصه این جشنواره نام برد.

بخش بین‌الملل شاخصه هفتمین جشنواره تئاتر کاشان
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مهدی نادعلی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: بخش بین‌الملل به صورت ویژه برای نخستین بار در هفتمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با دو موضوع بیداری اسلامی و فرهنگ شهرنشینی اجرا می‌شود.
وی با اشاره به پایان بخش ملی هفتمین جشنواره سراسری تئاتر مهر و آغاز بخش بین‌الملل این جشنواره گفت: طی فراخوان صورت گرفته، علاقمندان به شرکت در این جشنواره در سراسر دنیا تا اول بهمن‌ سال جاری می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان ارسال کنند.
مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان اجرای نمایش‌های خیابانی را از دیگر شاخصه‌ها و ویژگی‌های هفتمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مهر این شهرستان ذکر کرد.
به گفته وی در این جشنواره پنج نمایش خیابانی با هدف ترویج هنرهای نمایشی در بین شهروندان با موضوع رضوی به کارگردانی مرتضی جهانی‌نژاد از کاشان اجرا شد.
نادعلی یادآور شد: در بخش ملی جشنواره، 25 گروه نمایشی در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌خوانی از شهرهای تهران، اصفهان، ملک‌شهر، خرمشهر، اهواز، اردبیل، فلاورجان، قزوین و کاشان نمایش‌های خود را در ژانرهای آئینی سنتی، اجتماعی، تاریخی، اجتماعی، دینی، کودک و نوجوان و دفاع مقدس آثار خود را اجرا کردند.
وی با اشاره به سابقه طولانی هنرهای نمایشی در کاشان از اجرای نمایشنامه‌‌خوانی توسط پیشکسوتان تئاتر کاشان به نویسندگی محسن خسروی و کارگردانی احمد صابر طحان از دیگر جاذبه‌ها و بخش‌های ویژه هفتمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مهر یاد کرد.
وی برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان هنرهای نمایشی، نشست‌های نقد و بررسی نمایش‌ها و پوسترهای جشنواره و کارگاه آموزش بازیگری با حضور هنرمندان پیشکسوت تئاتر و سینما را از جمله برنامه‌های جانبی هفتمین جشنواره سراسری تئاتر مهر برشمرد.
هفتمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در دو بخش ملی و بین‌المللی از 21 مهر سال جاری در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان آغاز شد و بخش ملی آن با معرفی نفرات برتر 28 مهر ماه به پایان رسید.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول