اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هماهنگی امور استان‌های کانون پرورش فکری خبر داد:

برگزاری هفت جشنواره قصه‌گویی منطقه‌ای

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی امور استان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به برگزاری 31 جشنواره قصه‌گویی در سطح کشور گفت: هفت جشنواره قصه‌گویی منطقه‌ای در آبان ماه جاری در سطح کشور برگزار می‌شود.

برگزاری هفت جشنواره قصه‌گویی منطقه‌ای
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مرتضی حیدری ظهر امروز در آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بهمن سال جاری در استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.
وی احیا و زنده کردن ارزش‌های اصیل و ماندگار حماسه هشت سال دفاع مقدس، آشنایی نسل جوان با رشادت‌ها و شهامت‌های رزمندگان و حضور مروجان قصه‌گویی و ناشران را از اهداف و برنامه‌های پانزدهمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد.
مدیر هماهنگی امور استان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه جشنواره قصه‌گویی تبلیغاتی نیست بلکه ارزشی است، افزود: این جشنواره به دنبال مسائل اساسی در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ قصه‌گویی است.
حیدری با اشاره به ورود ارتباطات و تکنولوژی در زندگی انسان‌ها افزود: با ورود این مسائل به زندگی انسان‌ها و جامعه بسیاری از سنت‌ها در سطح جامعه به فراموشی سپرده شد که قصه‌گویی یکی از آنهاست.
وی با بیان اینکه قصه‌گویی بار عظیمی از انتقال فرهنگ‌های اصیل و ماندگار را از نسلی به نسل دیگر بر عهده داشته است، ادامه داد: بنابراین کانون پرورش فکری بر این شد تا این سنت الهی را در سطح جامعه به ویژه در بین کودکان و نوجوانان زنده و احیا کند.
مدیر هماهنگی امور استان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه فرhیندی برای قصه‌گویی در کانون پرورش فکری تعریف شده است، افزود: در این راستا کانون تصمیم گرفت تا قصه‌گویی را از حالت کلیشه‌ای و تبلیغاتی تغییر دهد تا توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به معنای واقعی کلمه در جامعه گسترش پیدا کند.
حیدری اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مربیان را مکلف می‌کند تا قصه‌گویی کنند و بهترین قصه‌ها برای جشنواره‌های استانی انتخاب و برگزیدگان استانی به مرحله جشنواره منطقه‌ای و در آخر برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای به جشنواره بین‌المللی راه پیدا می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سعی بر این است تا قصه‌گویی به صورت حرفه‌ای احیا و توسعه پیدا کند، تصریح کرد: در راستای برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی سعی بر ترویج و گسترش قصه‌گویی است.
پانزدهمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی به مدت دو روز در بیرجند برگزار می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰       
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول