اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

24 بهمن ماه‌جاری برگزار می‌شود؛

نخستین جشنواره شهروند برگزیده در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: نخستین جشنواره استانی شهروند برگزیده 24 بهمن ماه‌جاری در سنندج برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره شهروند برگزیده در کردستان
ابراهیم کاظمی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: این جشنواره به منظور شناسایی و تجلیل از افراد موثر و فعال در زمینه ارتقای نظم و کاهش آسیب‌های اجتماعی در دو بخش استانی و کشوری برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: جشنواره شهروند برگزیده با هدف تقویت احساس مسئولیت، توسعه فرهنگ مشارکت در راستای افزایش خودکنترلی اجتماعی و بازتولید و تقویت ارزش اجتماعی شامل ایثار، نوع‌دوستی و امداد، به دیگران به همت نیروی انتظامی استان و با همکاری برخی سازمان‌های دولتی و غیردولتی برگزار می‌شود.
معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی کردستان تقویت احساس مسئولیت اجتماعی شهروندان نسبت به مسائل مختلف پیرامون خود را دیگر هدف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: ایفای نقش و پذیرش مسئولیت در مورد این مسائل می‌تواند به بهبود شرایط امنیت اجتماعی کمک کند.
به گفته کاظمی‌نژاد، از این طریق در یک دوره چند ساله در صورت هماهنگی سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی و فرهنگی، می‌توانیم گام‌های جدی در بکارگیری و توسعه ابزارهای غیررسمی کنترل اجتماعی برداریم.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان تصریح کرد: با برپایی چنین جشنواره‌هایی می‌توان به زمینه‌های رشد و ارتقای فرهنگ مشارکتی در جامعه کمک کرد و ارزش‌های اجتماعی نظیر ازخودگذشتگی، ایثار و نوع‌دوستی را در جامعه تقویت و یا باز تولید کرد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: ارتقای احساس تعلق، همدلی و یگانگی میان نهادها و سازمان‌های اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و آحاد مردم و تقویت ایثار و ازخودگذشتگی در مواقع بروز حوادث و نابسامانی‌های اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
کاظمی‌نژاد یادآور شد: در این جشنواره برای آنکه امکان مشارکت همه گروه‌ها فراهم شود، افراد مؤثر در کنترل اجتماعی شهروندان برگزیده در سه گروه دسته‌‌بندی شده‌اند.
وی تصریح کرد: گروه اول شامل شهروندانی هستند که در عضویت هیچ نهاد و یا سازمان دولتی قرار ندارند، گروه دوم از میان کارکنان سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و گروه سوم نیز از میان متولیان برقراری نظم و امنیت یعنی مأموران انتظامی و بسیج و غیره انتخاب خواهند شد.
به گفته معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی کردستان، یک مأمور اورژانس که با حضور به موقع در یک نزاع و درگیری با احساس مسئولیت زایدالوصف موجب نجات جان یک شهروند از مرگ حتمی می‌شود، می‌تواند یک شهروند برگزیده باشد.
کاظمی‌نژاد با بیان اینکه در گروه سوم کسانی مورد توجه قرار می‌گیرند که بیش از وظایف و نقش‌های محوله فعالیت دارند، گفت: به عنوان مثال مأموری که در جریان یک مأموریت و حتی خارج از زمان مأموریت خود، با رشادت و از خودگذشتگی توانسته ‌است مانع ورود آسیب به فرد یا خانواده یا جامعه شود.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو سطح استانی و ملی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در مرحله استانی هر یک از رده‌های پلیس‌ با مشارکت و همکاری ادارات و سازمان‌های دولتی همکار همچنین سازمان‌های مردم‌ نهاد، صنوف و اقشار اجتماعی نسبت به شناسایی افراد واجد شرایط اقدام و پس از شناسایی و ثبت نام، هیئت داوران نسبت به بررسی سوابق افراد و تعیین درجه اهمیت و نوع فعالیت آنان اقدام می‌کند.
معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی کردستان در ادامه گفت‌وگو با فارس اضافه کرد: در مرحله استانی این جشنواره ده نفر از بین تمامی واجدان شرایط از سوی هیئت داوران جشنواره استانی انتخاب می‌شوند.
به گفته کاظمی‌نژاد، از میان 10 نفر برگزیده هر استان یک نفر برای شرکت در جشنواره ملی شهروند برگزیده که نهم بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود، معرفی می‌شوند.
وی در پایان تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برگه‌های توزیع شده جشنواره شهروند برگزیده را به کلانتری‌های محل سکونت خود و یا دبیرخانه جشنواره واقع در خیابان پاسداران پشت پاساژ بهاره معاونت اجتماعی نیروی انتظامی کردستان تحویل دهند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول