اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام خانه کارگر آذربایجان غربی:

شرکت‌های خدماتی آذربایجان غربی ساماندهی شوند

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: باید در راستای ساماندهی شرکت‌های خدماتی آذربایجان غربی گام برداشته شود.

شرکت‌های خدماتی آذربایجان غربی ساماندهی شوند
علی صحرانورد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: یکی از وظایف ذاتی وزارت کار نظارت بر روابط فی ‌ما بین کارگران و کارفرمایان است از این رو باید در راستای ساماندهی وضعیت و نحوه به کارگیری نیروی کار در این قبیل مراکز به طوری جدی وارد عمل شوند.
وی افزود: حذف شرکت‌های خدماتی از بدنه دولت و بخش خصوصی به دلیل تاکیدهای مکرر مقام عالی دولت اهمیت بسزایی دارد ولی متاسفانه حضور آنها در لایه‌های مختلف جامعه رفته رفته پررنگ‌تر می‌شوند که تعدادی از متولیان آنها هم مرتکب تخلف می‌شوند.
این مسئول خاطرنشان کرد: باید با صاحبان شرکت‌های متخلف به طور قاطعانه برخورد شود و نسبت به ابطال پروانه فعالیت شرکت‌های متخلف از قانون اقدام شود تا افراد فاقد صلاحیت از این حوزه به تدریج با اجرای موازین قانونی حذف شوند و افراد واجد صلاحیت نیروی کار موجود را به کار گیرند.
وی در ادامه گفت: قانونگذار ابزارهای قانونی را برای برخورد با متخلفان در اختیار مسئولان قرار داده است به‌طوری که برابر ماده 180 قانون کار جریمه‌های نقدی علیه متخلفان اعمال می‌شود تا به این ترتیب راه برای هرگونه سوءاستفاده از نیروی کار مسدود شود.
قائم‌مقام خانه کارگر آذربایجان غربی به اصلاح قانون قرارداد کار موقت اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از تضییع حقوق کارگران باید در راستای بهسازی و اصلاح مفاد و بندهای مختلف قانون قرار داد کار اقدام شود که برای عملی شدن آن همه مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس باید تلاش کنند.
صحرانورد با تاکید بر اینکه بار گران سازندگی بر دوش کارگران قرار دارد، اضافه کرد: برای اینکه نیروی کار در محیط فعالیت خود بیشترین و بهترین کارایی را از خود بر جای بگذارد باید در راستای رفع مشکلات رفاهی این قشر گام برداشته شود که یکی از راه‌کارهای آن اصلاح قانون قرارداد موقت کار است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول