اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن منهای 85 کیلوگرم؛

کاراته‌کای قمی نایب قهرمان کاراته کارگران کشورهای اسلامی شد

خبرگزاری فارس: کاراته‌کای قمی موفق به کسب مقام نایب قهرمانی نخستین دوره پیکارهای کاراته کارگران کشورهای اسلامی شد.

کاراته‌کای قمی نایب قهرمان کاراته کارگران کشورهای اسلامی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نخستین دوره مسابقات کاراته کارگران کشورهای اسلامی همزمان با ایام دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با شرکت چهره‌های مطرح در اوزان مختلف در مشهد مقدس برگزار شد.
سیدمحسن میرقیصری کاراته‌کای با سابقه و توانمند سال‌های اخیر کاراته قم، تنها نماینده قمی شرکت‌کننده در این دوره از رقابت‌های کاراته کارگران کشورهای اسلامی بود که در مشهد مقدس با حضور کاراته‌کاهایی از کشورمان و چند کشور خارجی برگزار شد.
علاوه بر کاراته‌کاهای هشت تیم داخلی از کشورمان، در این مسابقات نفراتی از کشورهای قرقیزستان، آذربایجان، تاجیکستان، عراق، امارات و افغانستان نیز حضور داشتند که در سالن شهید بابا نظر مجموعه ورزشی تربیت بدنی کارگران خراسان رضوی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
در این مسابقات 360 نفر از ورزشکاران این رشته طی دو روز به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت تیم کارگران خراسان رضوی به نمایندگی از کشورمان سکوی نخست و مقام قهرمانی را از آن خود کرد و تیم‌های افغانستان و عراق به ترتیب دوم و سوم شدند.
سیدمحسن میر‌قیصری کاراته‌کای سرشناس قمی در این دوره از رقابت‌ها تا مسابقه فینال برابر حریفان خود نمایش قابل قبولی ارائه کرد و توانست مبارزات بسیار زیبایی با رقبای خود برگزار کند اما در دیدار نهایی مغلوب شد تا با وجود شایستگی برای کسب مدال طلا، به عنوان نایب قهرمانی و نشان نقره این دوره از رقابت‌ها بسنده کند.
میرقیصری در حالی موفق به کسب این افتخار ارزشمند شد که از چهره‌های موفق کاراته قم در سال‌های اخیر محسوب می‌شود و مرداد ماه امسال توانست در رقابت‌های جهانی سبک شوتوکان در ژاپن نیز افتخاری دیگر به موفقیت‌های خود و استان قم در عرصه کاراته بیفزاید.
کاراته‌کای قمی اعزامی به رقابت‌های جهانی ژاپن در این مسابقات با آمادگی کامل به مصاف حریفان خود رفت تا با کسب یک نشان نقره در بخش انفرادی و یک مدال طلا در بخش تیمی، موفقیت سال گذشته در کره جنوبی را تکرار کند.
سیدمحسن میر قیصری در مسابقات کاراته قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۱ با شرکت برترین‌های این سبک، که به میزبانی کشور ژاپن در سبک شوتوکان wskf برگزار شد، تنها نماینده قم در این مسابقات بود که با دست پر به کشورمان بازگشت.
میرقیصری در این مسابقات در قمست جی کمیته در فینال رقابت‌ها با مهدی سلطانی دیگر کاراته‌کای کشورمان به رقابت پرداخت که در نهایت پیروز این رقابت نزدیک و تماشایی سلطانی بود و میر قیصری در جایگاه دوم و سکوی نایب قهرمانی قرار گرفت.
این در حالی است که در قسمت کمیته تیمی نیز سید محسن میر قیصری در ترکیب تیم کشورمان متشکل از نفراتی همچون حسین سرلک، نیما عزیزخانی و مهدی سلطانی حضور داشت و به همراه این کاراته کاهای ایرانی، عنوان نایب قهرمانی بخش تیمی را به دست آورد.
این قهرمان ارزنده کاراته قم در حالی در پیکارهای جهانی سبک شوتوکان در کشور ژاپن موجب سرافرازی ورزش و کاراته قم و کشورمان شد که تمام هزینه‌های اعزام به پیکارهای کاراته سبک شوتوکان wskf قهرمانی جهان در شهر توکیو ‍ژاپن بر عهده خودش بود ولی با این حال با تمام توان در این دوره از مسابقات به مصاف حریفان خود رفت و موفق به کسب دو مدال شد.
میرقیصری در آخرین موفقیت خود در این رشته ورزشی پیش از اعزام به ژاپن در مسابقات کاراته دانشجویان دانشگاه‌های آزاد کشور که در استان همدان به انجام رسید، با حریفان رقابت کرد که در پایان مدال طلا را به گردن آویخت.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول