اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون کرمان خبر داد:

پیگیری بهره‌مندی کارگران زغال‌سنگ از مزایای مشاغل سخت

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: مسئولان و نمایندگان استان کرمان تمام تلاش خود را برای بهره‌مندی کارگران معادن زغال‌سنگ از مزایای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور به کار گرفتند.

پیگیری بهره‌مندی کارگران زغال‌سنگ از مزایای مشاغل سخت
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان سیدجواد منصوری در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان کوهبنان اظهار داشت: شهرستان کوهبنان در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی جدید از ظرفیت بالقوه فراوانی برخوردار است.
وی افزود: مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه خود می‌داند تا موانع و مشکلات موجود بر سر راه ایجاد کسب و کار را در این شهرستان برطرف کند.
منصوری با اشاره به قانون مشاغل سخت و زیان‌آور تصریح کرد: نمی‌توان بر خلاف قانون عملکرد، اما مسؤلان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان به همراه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا کارگران معادن زغال‌سنگ نیز از مزایای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بهره‌مند شوند.
وی با قدردانی از تلاش مسؤلان بانک‌های استان کرمان در همکاری با ارائه تسهیلات اشتغالزا گفت: چنانچه یک طرح دارای توجیه فنی و اقتصادی باشد و توانمندی فرد سرمایه‌گذار نیز تأیید شود، بانک‌ها پس از اینکه فرد 40 درصد از سرمایه را با امکانات خود به جریان انداخت، 60 درصد سرمایه باقیمانده را در قالب تسهیلات اشتغالزا به سرمایه‌گذار وام می‌دهند.
منصوری با تأکید بر اینکه جوانان نباید دنبال کارهای دولتی و پشت میزنشینی باشند، بیان کرد: به برکت تلاش دولت هم‌اکنون حمایت‌های خوبی از جوانان در بحث ایجاد شغل‌های جدید می‌شود و جوانان باید از این فرصت استفاده کرده و با شناسایی بازار و نوآوری اقدام به تولید محصولات مورد نیاز کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه مردم و مسئولان در سال جهاد اقتصادی باید تمام توان خود را برای پیشرفت و آبادانی کشور به کار گیرند، گفت: امیدواریم مسؤلان پر‌تلاش و مردم فهیم و ولایت‌مدار شهرستان کوهبنان نیز در این راستا حرکت کنند تا مردم در آینده شاهد بالندگی اقتصادی شهرستان کوهبنان باشند.
فرماندار کوهبنان نیز با اشاره به توانمندی‌های شهرستان کوهبنان در بخش اشتغال اظهار داشت: در این شهرستان ظرفیت‌های بالقوه خوبی در بخش پرورش انواع طیور، کشت گل محمدی و زعفران و ایجاد و گسترش صنعت گردشگری وجود دارد.
منصور متقی با اشاره به تبعیض‌های موجود در بخش امور رفاهی کارگران معادن زغال‌سنگ افزود: این تبعیض‌ها ناشی از دوگانگی در نحوه استخدام این افراد است که باید هرچه سریع‌تر برای رفع موانع قانونی عدم تبعیض در این بخش اقدام شود.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 15 هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در این شهرستان وجود دارد، بیان داشت: مردم شهرستان کوهبنان از امکانات درمانی مناسبی برخوردار نیستند و فقط یک پزشک عمومی به صورت پاره وقت در مرکز درمانی کوهبنان خدمت‌رسانی می‌کند و مردم از خدمات دندانپزشکی و دیگر پزشکان محروم هستند.
فرماندار کوهبنان تأکید کرد: بخش درمان تأمین اجتماعی باید برای ارتقای امکانات درمانی در شهرستان کوهبنان اقدامات جدی را انجام دهد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول