اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه مسکن مهر شوشتر:

1200 کارگر در مسکن مهر شوشتر بیمه نیستند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه مسکن مهر شوشتر گفت: بیش از یک‌هزار و 200 کارگر در سایت مسکن مهر شهرستان شوشتر فاقد بیمه هستند.

1200 کارگر در مسکن مهر شوشتر بیمه نیستند
به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، محمود شیرالی صبح امروز در جلسه شورای مسکن شهرستان شوشتر اظهار داشت: مالیات بر ارزش افزوده از سال‌های پیش در سایت‌های مسکن مهر اعمال می‌شود و این مالیات در شرایط کنونی از سه درصد به چهار درصد افزایش یافته است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه سایت‌های مسکن مهر خریدار هستند و هر خریدار تنها باید یک‌بار مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند، بیان کرد: در شرایط کنونی زمانی که برای خرید مصالح اقدام می‌شود یک‌بار مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شود و یک بار نیز در زمانی که سایت در حال پرداخت حق بیمه است مالیات بر ارزش افزوده در صورت حساب اعمال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بیمه ساختمانی برای سایت‌های مسکن مهر شهرستان شوشتر رقمی بسیار زیاد است، تاکید کرد: به ازای هر متر مربع70 هزار ریال بیمه پرداخت می‌شود و این رقمی بسیار زیاد می‌شود و به این دلیل بیمه تامین اجتماعی حاضر به دریافت لیست‌های بیمه کارگران ساختمانی در این سایت مسکن مهر نیست.
شیرالی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی بیش از یک‌هزار و 200 کارگر ساختمانی وجود دارد، تاکید کرد: در شرایط کنونی اگر کارگری در سایت مسکن مهر دچار حادثه شود هیچ نهاد پشتیبانی از وی حمایت نمی‌کند زیرا سایت مسکن مهر شوشتر بیمه نیست.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه عدم پرداخت حق بیمه برای کارگران مشکلات زیادی به وجود می‌آورد، خاطرنشان کرد: عدم پرداخت حق بیمه برای سایت مسکن مهر باعث می‌شود تا حق سنوات برای سابقه کار این کارگران نیز پرداخت نشود و این مهم برای کارگران مشکل آفرین است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول