اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس خبر داد:

برپایی مانور امداد و نجات در فارس

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: در راستای مقابله با حوادث پیش‌بینی نشده و تسریع در انتقال مجروحان ناشی از حوادث جاده‌ای، مانور امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس برگزار شد.

برپایی مانور امداد و نجات در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا حکمت پیش از ظهر امروز در حاشیه برپایی این مانور اظهار داشت: برای ارزیابی توان پاسخگویی به حوادث، آموزش اقلام امدادی جدید به امدادگران و هماهنگی بین ستاد حوادث غیرمترقبه از 27 مهر ماه جاری به مدت سه روز مانور امداد و نجات در اردوگاه امام رضا(ع) شیراز درحال اجرا است.
حکمت خاطرنشان کرد: در مانور امداد و نجات که با حضور 260 امدادگر از سراسر استان فارس برپا شد، شرکت کنندگان آموزش‌هایی در مورد مانور اسکان در شب، امداد و نجات جاده‌ای، آوار، ارتفاع و مناطق کوهستانی و حادثه‌خیز را فرا گرفتند.
وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی مانور امداد و نجات  افزایش توان کمی و کیفی امدادگران در مقابله با حوادث پیش‌بینی نشده است، گفت: در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در 23 شهرستان استان فارس بیش از 23 مانور امدادی در جاده و کوهستان با تجهیزات پیشرفته با موفقیت انجام شده است.
 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس اضافه کرد: در استان فارس به دلیل جاذبه‌های گردشگری و ورود گردشگران از سراسر کشور به استان فارس، شاهد حوادث فراوان جاده‌ای هستیم.
حکمت تصریح کرد: زمین لرزه‌های متعدد، خشکسالی، سیل و دیگر حوادث پیش‌بینی نشده، استان فارس را به یکی از حادثه‌خیزترین استان‌های کشور تبدیل کرده است.
وی ابراز داشت: مانور اسکان در شب برای نخستین بار در این استان با استقرار 85 چادر و ادوات پیشرفته امدادی برگزار شد که از دیگر ویِژگی‌های مانور امداد و نجات در سال جاری بوده است.
معاون امداد و نجات فارس خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان فارس به منظور مقابله با حوادث پیش‌بینی نشده، 17 پایگاه امداد و نجات بین شهری برای پاسخگویی به حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی برپا کرده است.
کارشناس اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در حاشیه این مانور طی سخنانی گفت: مانور امداد تمرینی برای افزایش و آمادگی امدادگران برای مقابله در شرایط واقعی حوادث برپا شده است.
 فرید وکیل زاده خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی که به نوعی متولی امداد و نجات هستند باید در مدت اجرای مانور به نقاط قوت و ضعف خود در ارائه خدمت به مصدومان و حادثه دیدگان ناشی از حوادث و بلایای طبیعی آشنا شوند.
به گزارش فارس، در برپایی مانور امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس دستگاه‌های امدادی شامل آتش‌نشانی، اورژانس، شرکت آبفای روستایی و اداره برق شرکت داشتند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول