اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی خبر داد:

استفاده از هواپیمای آموزشی و سگ‌های زنده‌یاب در نخستین مانور هلال احمر

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی، استفاده از هواپیمای آموزشی، هلی‌کوپتر و سگ‌های زنده‌‌یاب در نخستین مانور بزرگ هلال احمر در اسکو انجام می‌شود.

استفاده از هواپیمای آموزشی و سگ‌های زنده‌یاب در نخستین مانور هلال احمر
عزیز نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: نخستین مانور بزرگ توانمندی‌های داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همزمان با روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی ( 12 اکتبر) روز چهارشنبه بیستم مهر ر روستای «کوهدل» از توابع شهرستان اسکو برگزار می‌شود.
وی افزود: هدف اصلی این مانور سنجش توانایی داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی است و با توجه به اینکه در برگزاری این مانور تمام کارگروه‌های عضو امداد و نجات استان حضور خواهند داشت، این امر نقش بسیار اساسی در زمینه ایجاد هماهنگی و نحوه تعامل نیروی ادارات مختلف شرکت‌کننده در مانور دارد.
نوری با اشاره به نقش اعضای سازمان داوطلبان هلال احمر استان در این مانور بزرگ گفت: یکی از امتیازات و شاخصه‌های بارز جمعیت هلال احمر مردمی بودن آن است که از طرق مختلف با اقشار مختلف جامعه ارتباط پیدا می‌کند و یکی از این حوزه‌ها سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر است که اعضای آن مردم خیر و نوعدوست کشورمان هستند که همواره در کنار هلال احمر بوده و هستند.
وی ادامه داد: داوطلبان جمعیت هلال احمر با کمک‌های مالی و وقف اراضی به عناوین مختلف به کمک جمعیت هلال احمر و پیرو آن به امداد محرومان و درماندگان می‌شتابند.
نوری تصریح کرد: کمک در جریان سیل به پاکستان، کمک به قحطی زدگان سومالی، کمک به مردم غزه، طرح همای رحمت و صدها طرح دیگر با همت و یاری داوطلبان، استان ما به حمدالله جزو استان‌های برتر بوده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی درباره ارزیابی از وحدت و یکدلی مسئولان استان در مواجهه با حوادث غیرمترقبه گفت: به حمدالله مسئولان استان ما به ویژه ادارات کل عضو کارگروه امداد و نجات از وحدت و همدلی مضاعفی برخوردار هستند و طی این سال‌ها استاندار، مدیریت بحران استانداری و معاونت عمران استانداری نهایت حمایت و همکاری را با جمعیت هلال احمر داشته‌اند که به برکت این حمایت‌ها شاهد احداث بیش از 15 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان همچنین راه‌اندازی امداد هوایی شمال‌غرب کشور توسط یک فروند بالگرد همچنین احداث پایگاه امداد هوایی شمال‌غرب کشور در منطقه سعیدآباد هستیم.
نوری در پاسخ به این سؤال که این مانور چه میزان با واقعیت‌ها مطابقت دارد، اظهار داشت: این مانور
با عنایت به سناریوی تنظیم شده برای نشان دادن اتفاقات یک حادثه غیرمترقبه در محل روستایی و اقدامات لازم قبل، حین و بعد از حادثه نشان داده می‌شود و سعی شده تمام اتفاقات و عملیات‌هایی از قبیل اطفای حریق، آواربرداری، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، درمان مصدومان، انتقال مصدومان و سایر موارد نزدیک به واقعیت باشد. 
وی خاطرنشان کرد: در این مانور بیش از 600 نفر عوامل داوطلب و پرسنل همچنین اعضای کارگروه‌های امداد و نجات شهرستان اسکو و بیش از 45 دستگاه خودرو سبک و 25 دستگاه خودرو سنگین همچنین سگ‌های زنده‌یاب، دستگاه‌های برش هیدرولیک، هلی‌کوپتر، هواپیمای آموزشی و سایر تجهیزات انفرادی و جمعی به کار گرفته خواهد شد.
نوری در ادامه با اشاره به اینکه شبیه‌سازی منطقه به گونه‌ای است که نیروهای داوطلب و تمام عوامل و حرکات همانند عملیات واقعی به نظر خواهد رسید، افزود: روستای «کوهدل» ‌بهترین شرایط یک منطقه آسیب دیده را داراست و اسکان اضطراری به همراه سیستم‌های نوین و سگ‌های جستجوگر با همکاری ادارات و سازمان‌های عضو کارگروه امداد و نجات استان با حضور مقامات ارشد استانی و کشوری برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این مانور بزرگ بیستم مهرماه سال‌جاری در روستای خالی از سکنه «کوهدل» از توابع شهرستان اسکو به مدت یک روز برگزار می‌شود و در آن سنجش داوطلبان هلال احمر آذربایجان‌شرقی در رسیدگی به آسیب‌دیدگان بلایا و سوانح طبیعی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول