اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت گرفت؛

راه‌اندازی مرکز علمی‌ ـ کاربردی هلال احمر در گیلان

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار در گیلان مرکز علمی‌ ـ کاربردی جمعیت هلال احمر این استان راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی مرکز علمی‌ ـ کاربردی هلال احمر در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، معاون آموزش و پژوهش و رئیس مرکز علمی‌کاربردی هلال احمر کشور بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر در گیلان، با اشاره به آموزش کمک‌های اولیه به عنوان نخستین جنبه‌های آموزشی در هلال احمر اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی با تدابیر اندیشیده شده، بخش‌های درمانی و بهداشتی هلال احمر به‌عهده آموزش پزشکی گذاشته شد که از این رو آموزشکده‌های پزشکی، پرستاری و خدمات بهداشتی نیز به این سازمان ملحق شدند.
غلامرضا پورحیدری با اشاره به فعالیت‌های هلال احمر ایران در دوران دفاع مقدس افزود: در دوران جنگ تحمیلی مردم به وضوح شاهد بخشی از فعالیت‌های نوعدوستانه و بشر دوستانه جمعیت هلال احمر بودند.
وی رسیدگی به اسرای جنگی، پیگیری نامه‌ها و حتی حضور در جنگ مقابل با دشمن در کنار دیگر رزمندگان را از جمله فعالیت‌های بیان نشده هلال احمر در عرصه نبرد با دشمن خواند و اذعان داشت: پس از جنگ در سال 1373 موسسه آموزش عالی هلال احمر ایران  از سیستم وزارت علوم و وزارت بهداشت دانشجو دریافت کرد و در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی‌های توسعه طلبانه خود فعالیت‌های چند جانبه‌ای را در حال شکل‌گیری دارد.
رئیس مرکز علمی‌کاربردی هلال احمر کشور با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به خوبی نشان داده که پشتیبان خوبی برای این توسعه است، خاطرنشان کرد: هلال احمر در برنامه‌های خود به دنبال ایجاد آموزش‌های علمی‌تر، دقیق‌تر و استانداردتر است زیرا به معنای واقعی کلمه آموزش‌های علمی و کاربردی را ارائه می‌کند.
وی از تاسیس یک مرکز آموزش میدانی کنار مراکز علمی کاربردی در کشور خبر داد و افزود: با در پیش گرفتن این روند آموزش‌ها در این مراکز بسیار استاندارد و گواهینامه آن از ارزش بالایی برخوردار است.
پورحیدری به شکل‌گیری شبکه آموزش در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: هلال احمر نیز به سهم خود عهده‌دار بخشی از این آموزش است.
وی با بیان اینکه موسسه آموزش عالی هلال احمر ایران در سری نخست11 مرکز و در مرحله دوم 14 مرکز علمی کاربردی را در سطح کشور تاسیس کرده است، افزود: احداث مراکز علمی کاربردی در مرکز هر استان از جمله برنامه‌های این سازمان است.
معاون آموزش و پژوهش موسسه آموزش عالی موسسه علمی کاربردی هلال احمر کشور با تاکید براینکه همزمان با این توسعه نظارت‌های لازم نیز صورت گیرد، اذعان داشت: مراکز آموزش میدانی بهترین پشتوانه برای این توسعه است زیرا با تحقق شبکه آکادمیک سراسری جمعیت هلال احمر نیز می‌تواند به عنوان یک مجموعه مردم نهاد آموزش‌های خود را به مردم ارائه کند.
وی در این راستا خواستار نگاه و همکاری همه جانبه مسئولان استانی شد و اضافه کرد: گیلان دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای دراین راستاست که می‌تواند برای دیگر استان‌ها الگو باشد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز در این  مراسم ارتباط علم و دانش با تجربه را یکی از ضرورت‌های هر دستگاه و نهاد و سازمانی دانست و گفت: دانش‌اندوزی به وِیژه برای مجموعه‌ای که در راستای اهداف بشر دوستانه گام بر می‌دارد از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.
جمشید محمدی به امکانات و تجهیزات و فضای مناسب مرکز علمی‌کاربردی هلال احمر گیلان اشاره کرد و ابراز داشت: این مرکز با داشتن521 متر زیر بنا و صرف هزینه بالغ بر یک میلیارد ریال در حال حاضر با ثبت نام 105 دانشجو آغاز به کار کرده است.
وی با بیان اینکه این مرکز با تمام امکانات مانند کلاس‌های بزرگ درسی مجهز به ویدئو پروجکشن، اتاق قرائت خواهران و برادران، سالن پراتیک، کتابخانه و اتاق رایانه و نماز خانه یکی از برترین مراکز آموزش عالی است، اظهار داشت: این عمل یکی از باقیات و صالحات برای ره توشه آخرت است.
وی از جذب بالغ بر 10 استاد و راه‌اندازی دو رشته تحصیلی در این مرکز خبر داد و ابراز داشت: این مرکز بدون کنکور از داوطلبان در دو رشته تحصیلی امداد سوانح و خدمات ایمنی و آتش نشانی در مقطع کاردانی برای ترم جدید ثبت نام می‌کند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول