اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جمعیت هلال احمر خبر داد:

سازماندهی 2 میلیون نفر در بخش داوطلبان هلال احمر

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: در بخش داوطلبان و جوانان هلال‌احمر کشور بیش از 2 میلیون نفر سازماندهی شدند.

سازماندهی 2 میلیون نفر در بخش داوطلبان هلال احمر
ظاهر رستمی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل از تشکیل تیم‌های امداد و نجات تخصصی 33 نفره کوهستان، جاده، سیلاب، کولاک و... با آموزش‌های فنی و تخصصی خبر داد.
وی اظهار داشت: هم اکنون پنج مرکز آموزش فنی و تخصصی بین‌المللی در کشور داریم که علاوه بر پذیرش نیروهای داخلی داوطلبان یادگیری آموزش‌های خارج از کشور را نیز پذیرش می‌کنیم.
این مسئول حضور جدی در رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما، افزایش 10 برابری آموزش جوانان و داوطلبان، راه‌اندازی سامانه ندای امداد در تمام استان‌ها و تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر را از جمله برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر جمعیت هلال‌‌احمر کشورمان را در دنیا جزو کشورهای ممتاز و اول اعلام کرد و افزود: رتبه استان اردبیل نیز پیش از این در بین 25 استان کشور بود که با توجه و تخصیص امکانات و تزریق یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار سفر اخیر، رتبه استان به 10 استان برتر کشور می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: با اختصاص 2 میلیارد تومان اعتبار در 1.5 سال گذشته انتظار داریم جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل با یک جهش واقعی به جمعیت‌های درجه یک افزوده شود.
 
* واگذاری 25 خودروی امداد به اردبیل
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در بخش دیگری از سخنان خود ارزان‌ترین راه مقابله با حوادث را توسعه مبانی آموزشی اعلام کرد و افزود: در 1.5 سال گذشته 13 دستگاه خودروی امداد و 12 دستگاه آمبولانس جدید به استان اردبیل واگذار کردیم و مصمم هستیم تا پایان امسال ناوگان فرسوده و شبکه مخابراتی این استان را نوسازی کنیم.
وی گفت: در سایر استان‌های کشور نیز این کار تا پایان سال 91 اجرایی می‌شود تا حتی یک پایگاه امداد جاده‌ای با تجهیزات فرسوده و قدیمی نداشته باشیم.
این مسئول یادآور شد: در کنار این فعالیت‌ها با استقرار 13 بالگرد در 9 منطقه کشور سعی کردیم در مواقع اضطراری در امداد‌رسانی از این توانمندی بهره بگیریم.
رستمی ادامه داد: استان اردبیل نیز با محوریت استان معین آذربایجان شرقی، زنجان و آذربایجان غربی می‌تواند در مواقع نیاز از توان امداد هوایی و بالگرد استفاده کند.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در مورد تفاهم‌نامه امضا شده با وزارت آموزش و پرورش در گسترش و توسعه آموزش‌های امداد و نجات در مدارس گفت: در تمام شعب ما بخش آموزش باید فعال‌ترین بخش باشد تا همه مردم و حداقل یک فرد در هر خانواده آموزش امداد و نجات ببینند.
این مسئول بیان کرد: تا پایان امسال در تمام مراکز استان‌ها دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی جمعیت هلال‌احمر با دایر شدن دو رشته سوانح و حوادث راه‌اندازی می‌شود و اقدام به جذب دانشجو می‌کند تا با تربیت نیروی کاردان بتوانیم در این حوزه موفق عمل کنیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول