اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل شیلات گلستان خبر داد:

آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل شیلات استان گلستان از آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در استان خبر داد و گفت: صید ماهیان استخوانی از 15 مهرماه 1390 در این استان شروع شد.

آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، علی‎اکبر پاسندی اظهار داشت: فصل جدید صید ماهیان استخوانی از 15 مهرماه 1390 در این استان شروع شد.
وی افزود: زمان صید ماهیان استخوانی در خلیج گرگان از 20 مهرماه سال جاری آغاز و در 15 فروردین 1391 خاتمه می‎یابد.
مدیر کل شیلات استان گلستان گفت: طبق رایزنی‎های انجام شده و قوانین جدید زمان صید در منطقه گمیشان پنج روز زودتر یعنی از 15 مهرماه شروع می‎شود و صیادان مجاز، از طلوع آفتاب تا زمان غروب آفتاب اجازه صید را دارند.
پاسندی خاطرنشان کرد: امسال یک‌هزار و 460 نفر صیاد در قالب 21 شرکت تعاونی در صید امسال شرکت دارند که تعداد 13 شرکت تعاونی از غرب استان و هشت تعاونی از شرق منطقه گمیشان  در نوار ساحلی به طول 100 کیلومتر از خلیج گرگان تا منطقه گمیشان شروع به کار می‎کنند.
وی یادآورشد: در صید سال گذشته یک‌هزار و 547 تن انواع ماهیان استخوانی صید شد که پیش‎بینی می‎شود در صید سال 1390ـ1391 میزان 2 هزار تن انواع ماهیان استخوانی صید شود.
مدیر کل شیلات استان گلستان همچنین گلستان را قطب تولید میگوی پرورشی گونه وانامی اعلام کرد و گفت: از آنجایی که شوری آب دریای خزر و شرایط اقلیمی موجود در اراضی کم بازده در شمال گمیشان که بیش از 60 هزار هکتار است با تولید موفقیت آمیز میگوی وانامی در سایت پرورش میگوی گمیشان این محصول قابلیت صادرات در عرصه جهانی را دارا است که باعث رشد و ترقی صادرات غیر نفتی استان در کشور خواهد شد.
پاسندی عنوان کرد: به علت بالا بودن کیفیت مطلوب میگوی تولیدی در شمال گمیشان و ارزش غذایی بسیار خوب آن، این محصول با استقبال خوب مردم استان قرار گرفته است لذا توسعه و گسترش همه جانبه و حمایت‎های زیربنایی و تامین اعتبار زیرساخت‎ها این سایت می‎تواند بزرگ‌ترین سایت پرورش میگو و سایر محصولات دریایی در کشور تلقی شود.
وی بیان کرد: گسترش و توسعه سایت پرورش میگوی گمیشان می‎تواند باعث اشتغال‌زایی برای تحصیلکرده‎های دانشگاهی و سرمایه‎گذاران و افراد بومی منطقه شود.
مدیر کل شیلات استان گلستان خاطرنشان کرد: با راه‎اندازی این سایت تکمیل حلقه‎های پیشین و پسین اتفاق خواهد افتاد که این خود باعث رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه خواهد شد. 
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول