اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح انتقال آب بن ـ بروجن صورت می‎گیرد؛

تامین آب شرب 400 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح انتقال آب بن ـ بروجن مشکل تأمین آب شرب و صنعت 400 هزار نفر در شرق استان چهارمحال و بختیاری برطرف می‎شود.

تامین آب شرب 400 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری
نصرالله ترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اختصاص پروژه انتقال آب بن تا بروجن، اظهار داشت: این طرح نخستین طرحی است که مجوز آن به‌صورت سراسری برای تأمین آب شرب و صنعت این استان صادر شده است.
وی میزان اختصاص آب به این طرح را 41 میلیون متر مکعب در سال عنوان کرد و افزود: با این اختصاص مشکل تأمین آب شرب و صنعت 400 هزار نفر از ساکنان این منطقه برطرف می‎شود.
ترابی از احداث تصفیه‌خانه آب در این استان خبر داد و گفت: برای نخستین بار در این استان احداث یک واحد تصفیه‌خانه آب شرب در دستور کار قرار گرفته است که می‎تواند در رفع مشکل آب شرب این منطقه تأثیرگذار باشد.
نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برآورد نیاز آبی این منطقه، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه عظیم مشکلات کم آبی مردم این مرتفع خواهد شد.
وی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و کمبود آب شرب در این استان، گفت: بحث آب برای این استان بسیار ضروری و حساس است، ما بارها مباحث آب این استان را مطرح کرده اما متأسفانه مسئولان وزارت نیرو به آن توجه و اهمیتی نداده‌اند.
ترابی بر ضرورت حفظ رعایت حقوق مردم این استان تأکید کرد و یادآور شد: مردم این استان معتقد هستند تا زمانی که خود استان به آب این عنصر حیات‌بخش نیاز اساسی دارند، اجازه انتقال آن به استان اصفهان نباید داده شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این استان در بخش کشاورزی، گفت: این استان در حال حاضر 12 درصد تولید بادام کشور را در اختیار دارد که این مهم نیازمند وجود عنصر حیاتی آب است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول