اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفار ملایر:

آب شرب روستای حاجی‌آباد ملایر تأمین شد

خبرگزاری فارس: مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان ملایر گفت: آب شرب اهالی روستای حاجی‌آباد از توابع شهرستان ملایر تأمین شد.

آب شرب روستای حاجی‌آباد ملایر تأمین شد
محمدرضا ترکاشوند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به تأمین آب شرب اهالی روستای حاجی‌آباد از توابع شهرستان ملایر اظهار داشت: بر اثر ریزش دیواره چاه روستا و شهرک صنعتی حاجی‌آباد تأمین آب شرب اهالی این روستا و شهرک با مشکل مواجه شده بود که شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان ملایر با هماهنگی امور منابع آب این شهرستان اقدام به حفر یک حلقه چاه به عمق 90 متر کرد.
وی در ادامه مشخصات فنی این چاه را قطر لوله جدار 12 اینچی و دبی 40 لیتر بر ثانیه برشمرد و گفت: در مدت زمان حفر این چاه، آب شرب روستا از طریق تانکر آبرسانی سیار و همچنین اجاره کردن یک حلقه چاه آب کشاورزی و نصب و اتصال آن به خط انتقال روستا تأمین می‌شده است.
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان ملایر افزود: روستا و شهرک صنعتی حاجی‌آباد دارای 658 مشترک و جمعیتی بالغ بر 3 هزار و 300 نفر است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور فعال شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان در عملیات مانور امداد و نجات به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی ابراز کرد: امور آبفار شهرستان ملایر با ارسال اکیپ امداد و نجات حضور فعال و چشمگیری در مانور زلزله روستای پیرمیشان به مناسبت روز کاهش اثرات بلایای طبیعی به عمل آوردند.
ترکاشوند اضافه کرد: اکیپ امداد و نجات پس از رسیدن به منطقه دو تخته چادر برای آزمایشگاه کنترل کیفی و آبرسانی و جوابگویی به نیاز زلزله زدگان بر پا کردند.
وی افزود: در ابتدا اکیپ فنی برای بازسازی قسمت‌های آسیب دیده و رفع نشتی‌های سطح روستا اقدام به رفع چندین نشتی در سطح منطقه و اجرای شبکه موقت تأمین آب درون چادرها کرد.
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان ملایر ابراز کرد: همچنین اکیپ کنترل کیفی نیز اقدام به کلرزنی آب و توزیع کلر خشک و آموزش کلرینه کردن آب بین اهالی منطقه کرد.
وی تجهیزات و امکانات اکیپ آبفار شهرستان ملایر در این مانور را شامل موتور برق، کف کش، موتور آب، 150 متر کابل برق، 400 متر لوله و اتصالات، یک دستگاه کلریناتور مایعی، پرکلرین و کلر مادر برای ضد عفونی کردن آب شرب، کیت‌های شیمیایی برای اندازه‌گیری یون‌های سمی موجود در آب از قبیل نیترات، سولفات، کپسول آتش نشانی و کپسول هوا و ماسک مخصوص ورود به مناطق نشت گاز و ... برشمرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول