اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از کش و قوس‌های بسیار؛

طرح انتقال آب بن ـ بروجن مجوز گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: مجوز تخصیص برداشت آب از رودخانه زاینده‌رود در طرح عظیم انتقال آب بن ـ بروجن در استان چهارمحال و بختیاری صادر شد.

طرح انتقال آب بن ـ بروجن مجوز گرفت
شکراله عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: با تخصیص این مجوز تحول چشمگیری در شرق استان که با مشکل کم آبی مواجه بوده ایجاد خواهد شد.
وی افزود: با انتقال آب از زاینده‌رود، آب شرب و صنعت شرق استان تامین و همچنین موجب جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب زیرزمینی و افت سطح آب سفره‌های زیرزمینی دشت‌های این منطقه خواهد شد.
عباسی ادامه داد: در این مجوز 27.7 میلیون مترمکعب در سال به‌ منظور مصارف شرب و بهداشت شهرها و مناطق گردشگری در مسیر خط انتقال آب، 1.8 میلیون مترمکعب در سال برای مصارف شرب و بهداشت روستاهای واقع در مسیر خط انتقال و 11.5 میلیون مترمکعب در سال برای صنایع اختصاص داده شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری در ادامه به میزان تحقق اهداف برنامه چهارم توسعه در این شرکت اشاره و بیان کرد: در بخش تامین و انتقال آب اهداف پیش‌بینی شده طی سال‌های 87 و 88 به ترتیب 54 و 66 درصد محقق شده است.
به گفته وی در بخش میزان آب پمپاژ شده نیز عملکرد این شرکت حکایت از تحقق 134 درصدی اهداف برنامه چهارم توسعه در این استان دارد.
عباسی با اشاره به میزان آب‌های سطحی در این استان از ظرفیت مهم این استان برای احداث نیروگاه‌های برقابی کوچک خبر داد و گفت: میزان آب‌های سطحی این استان 8 میلیارد متر‌مکعب است که این رقم از بسیاری از استان‌های کشور بالاتر است.
وی با بیان اینکه این استان هم اکنون ظرفیت احداث 35 نیروگاه برقابی کوچک و بزرگ را دارد، گفت: با تهیه مشخصات فنی پروژه‌های برقابی 23 نیروگاه برقابی کوچک و 12 نیروگاه برقابی بزرگ قابلیت احداث نیروگاه‌های برقابی استان است.
عباسی بر ضرورت سرمایه‌گذاری در این بخش تأکید کرد و گفت: بر همین اساس لازم است تا تمام‌ سرمایه‌گزارانی که توان سرمایه‌گزاری در این استان را دارند با حضور در این استان نسبت به سرمایه‌گزاری در این بخش اقدام کنند.
با ابلاغ مجوز تخصیص برداشت آب از رودخانه زاینده رود در طرح عظیم انتقال آب بن بروجن در استان چهارمحال و بختیاری از سوی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا امکان برداشت آب از رودخانه زاینده‌رود به ‌منظور تامین آب شرب و صنعت شرق استان فراهم شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول