اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی روستای هودول آستارا:

روستای هودول آب شرب ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی روستای هودول آستارا گفت: روستای هودول آستارا فاقد آب شرب بهداشتی و گاز طبیعی است و از آب باران برای آشامیدن استفاده می‌کنیم.

روستای هودول آب شرب ندارد
قربانعلی کشور دوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار داشت: روستای هودول 137 خانوار و حدود 600 نفر جمعیت دارد ولی با گذشت چند سال از وعده‌های مسئولان برای تامین آب شرب بهداشتی هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
کشور دوست با اشاره به اینکه تمام خانوارهای این روستا برای شستشو از آب رودخانه استفاده می‌کنند، افزود: اهالی این روستای محروم برای آب شرب به دلیل نبود آب بهداشتی مجبور هستند از آب باران استفاده کنند.
وی ادامه داد: در روستای مذکور برای جمع‌آوری آب باران از تشت‌های فلزی و ظرف‌های پلاستیکی استفاده کرده و آنها را در زیر بارش باران و برف قرار داده و پس از پر شدن آنها آب آن را مورد استفاده قرار می‌دهیم.
رئیس شورای اسلامی روستای هودول یکی دیگر از مشکلات این روستا را عدم برخورداری از گاز طبیعی عنوان کرد و گفت: سال گذشته گاز طبیعی به این روستا رسید ولی تاکنون هیچ اقدامی برای نصب علمک‌ها برای بهره‌مندی خانوارها صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: با آغاز فصل سرمای زودرس در این روستای کوهستانی ما مجبور به استفاده از نفت سفید هستیم که تهیه آن با مشکلات متعددی همراه است و مجبور به تهیه این نوع سوخت با قیمت بالا از بازار آزاد هستیم.
کشور دوست با تاکید بر اینکه خانوارهای این روستا به شدت از کمبود آب آشامیدنی و گاز طبیعی رنج می‌برند، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولتمردان و مسئولان شهرستانی و استانی با اتخاذ تدابیر ویژه مشکل آب شرب و گاز طبیعی آن را برطرف کنند تا اهالی محروم این روستا از نعمت آب و گاز برخوردار شوند.
به گزارش فارس، جمعیت شهری آستارا 99.6 درصد و جمعیت روستایی 92 درصد است.
روستای هودول در هفت کیلومتری جنوب غربی شهر آستارا قرار دارد و  دارای بیش از 600 نفر جمعیت است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول