اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مسئولان گرایش به مواد مخدر را آسیب‌شناسی کنند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان باید در زمینه دلایل گرایش افراد به مواد مخدر آسیب‌شناسی‌ کرده و راهکارهای مؤثری ارائه دهند.

مسئولان گرایش به مواد مخدر را آسیب‌شناسی کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، اکبر نیکزاد شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد که با حضور فرمانداران استان و برخی مسئولان استانی و محلی در گچساران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ابعاد جنگ فرهنگی و نرم دشمنان ترویج مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان است که برای رواج آن در بین افراد مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان کشور برنامه‌ریزی گسترده ای انجام داده‌ است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد و رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان افزود: با وجود مقاومت مسئولان و مردم در برابر همه ابعاد جنگ، جامعه و نسل جوان در زمینه مواد مواد مخدر از آسیب‌پذیری بالایی برخوردار است.
نیکزاد خاطرنشان کرد: در سند پیشگیری اولیه از اعتیاد، ماموریت‌ها و شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی به تفکیک مشخص شده است.
وی ادامه داد: در امر مبارزه با مواد مخدر، انتظار می‌رود کلیه دستگاه‌های فرهنگی و پیشگیری در کهگیلویه و بویراحمد گام‌های اساسی بردارند تا شاهد مصون‌سازی و واکسیناسیون آحاد سالم و در معرض خطر جامعه باشیم.
نیکزاد با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی برای تضعیف نظام اسلامی جوانان را مورد هدف قرار داده‌اند، یاد‌آور شد: دشمن تلاش می‌کند با اقدامات مختلف زمینه‌ گسترش استفاده‌ مواد ‌مخدر صنعتی در ایران را افزایش دهد.
عالی‌ترین مقام اجرایی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: رواج مواد مخدر توسط دشمنان در ایران اسلامی، پیام‌های زیاد و قابل تأملی برای مسئولان دارد و در همین راستا و ضرورت فعالیت بیشتر مسئولان ادارات و نهادها را در زمینه ارائه برنامه‌های پیشگیری از گرایش جوانان به مواد‌ مخدر را می‌طلبد.
نیکزاد بیان کرد: مهمترین رکن در پویایی و یا پسرفت یک جامعه نیروی انسانی بوده و در تقویت نیروی انسانی کارآمد باید بیشتر تلاش شود.
به گفته وی، اگر نیروی انسانی توانمند وجود نداشته باشد، با وجود امکانات گسترده و قوی جامعه پیشرفت نمی‌کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروی انسانی کارآمد بالاترین سرمایه بوده و در روند پیشرفت جوامع بیشترین تأثیر را دارد.
نیکزاد با بیان اینکه دشمن با طراحی و اجرای برنامه‌های گسترده و جنگ نرم علیه فرهنگ اسلامی ایران درصدد از کار انداختن موتور محرکه ایران اسلامی است، افزود: جوانان در هشت سال جنگ تحمیلی توانستند جبهه جنگ را به‌خوبی اداره کنند و در جنگ پیروز شوند.
وی تصریح کرد: اکنون دشمن در نبردی دیگر و در جبهه جنگ نرم علیه ایران اسلامی، جوانان و نوجوانان را هدف قرار داده‌اند که لازم است جوانان همانند همیشه هوشیار باشند.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دشمنان برای منحرف ‌کردن جوانان از مسیر اصلی انقلاب و زمین‌گیر کردن جوانان نقشه‌های شومی دارد که وظیفه مسئولان در این زمینه بسیار سنگین است.
نیکزاد ادامه داد: همه مسئولان باید با آسیب‌شناسی در زمینه علل گرایش جوانان به مواد مخدر شرایط لازم را برای آگاهی‌بخشی جوانان از خطرات مواد مخدر فراهم کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ارائه راهکارهای متناسب با شرایط منطقه‌ای برای پیشگیری عملی از رواج مواد مخدر و جلوگیری از گرایش به مواد مخدر ضرورت دارد.
نیکزاد با بیان اینکه مسئولان باید به‌طور ویژه برای برطرف کردن خلأ‌های موجود در جامعه تلاش کنند، اظهار داشت: آموزش و پرورش، بسیج، روحانیون و ائمه جمعه و نیز ادارات و سازمان‌های فرهنگی و ورزشی باید برای پیشگیری از رواج مصرف مواد مخدر از تمامی امکانات خود به نحو مطلوب استفاده کنند.
وی با تشکر از تلاش نیروی انتظامی در زمنیه مبارزه با مواد مخدر، ادارات و سازمان‌های دیگر را مکملی برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر دانست.
به گزارش فارس در این جلسه فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از فعالیت‌های ستادهای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های تابعه خود ارائه کردند و در زمینه راه‌های پیشگیری از رواج مواد مخدر به بحث و تبادل نظر پرداختند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول