اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان عنوان کرد:

وجود خلاءهای قانونی برای مبارزه با مواد مخدر

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: در مبارزه با مواد مخدر در زمینه اجرای قانون با خلأ قانونی مواجه هستیم چرا که سال‌ها پیش شیشه وارد کشور شده و بعد از این که جای خود را در کشور باز کرد قانون برخورد با آن وضع شد.

وجود خلاءهای قانونی برای مبارزه با مواد مخدر
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد اشتری دوشنبه شب در همایش پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان همدان اظهار کرد: امسال 3 هزار و 800 نفر در استان همدان در زمینه مواد مخدر اعم از توزیع‌کننده، حمل‌کننده و قاچاقچی دستگیر شدند که در سن 19 تا 25 سال و معمولاً از تحصیلات سیکل و زیر آن برخوردار هستند.
وی افزود: در حال حاضر 30 هزار معتاد در سطح استان وجود دارد و ما در زمینه اجرای قانون با خلأ قانونی مواجه هستیم چرا که سال‌ها پیش شیشه وارد کشور شده و بعد از این که جای خود را در کشور باز کرد قانون برخورد با آن وضع شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان افزود: اگر قرار بود صرفاً مبارزه با مواد مخدر جواب دهد که دیگر زندانی مواد مخدر نداشتیم، حوزه مبارزه اثر‌گذار است اما کافی نیست چرا که اگر همه این آمار و ارقام را هم قبول نکنیم وضعیتی که می‌بینیم کاملا گویای این است و به خانواده‌ها باید آموزش داده شود و آنها باید شناخت کافی در زمینه مواد مخدر داشته باشند.
وی با بیان این که عزم راسخ در استان برای مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد، تصریح کرد: سال‌ها بعد از انقلاب یک اردوگاه اجباری برای معتادان ساخته شد اما هنوز در این زمینه کمبود داریم.
اشتری خاطرنشان کرد: این نگرش به جامعه ما بر‌ می‌گردد که دوست داریم سریع به نتیجه برسیم و هرکس به تنهایی کار کند و تنها ابزار برخورد هم پلیس است که همه مسئولیت را باید به عهده بگیرد.
وی با بیان این که در جامعه معتادان تغییر الگوی مصرف اتفاق افتاده است، گفت: متأسفانه مصرف مواد مخدر صنعتی از مصرف تریاک فراتر رفته و در حال حاضر بیشتر به سمت کراک و شیشه روی آوردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان عنوان کرد: در حوزه مقابله پلیس فقط نقش تاخیری دارد اما در حوزه پیشگیری نتیجه به صورت کار فرهنگی خود را نشان داده و تاثیر بیشتری می‌گذارد.
وی با بیان این که پایان‌نامه‌های زیادی در دانشگاه‌ها داریم که فقط خاک می‌خورند و از آنها هیچ استفاده‌ای نشده است، خاطرنشان کرد: نقش مربیان در مدارس بسیار مهم است چرا که اگر آنها در طول 30 سال خدمتشان حتی یک نفر را هم کمک کنند تا به این عرصه وارد نشود کار بسیار مهمی انجام داده‌اند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: هرچه از قرآن و اهل بیت فاصله می‌گیریم آسیب‌ها افزایش می‌یابد.
حسن مظاهری افزود: همایشی که در آن با نام همایش تربیت مربی و پیشگیری از اعتیاد نام‌گذاری شده باید نام جلسه عزاداری به آن اطلاق کنیم چرا که نباید در کشوری که مسلمان است و برای تمام دنیا حرف دارد و اخبار آن در صدر اخبار رسانه‌های جهان است حرف از اعتیاد و طلاق و ایدز بزنیم.
وی با تأکید بر این که سیر صعودی آمار و ارقام مصرف مواد مخدر شوخی نیست و نگران‌کننده است، تصریح کرد: یکی از دلایل اعتیاد ‌جست‌وجوی آرامش است غافل از این که جوانان ما به اشتباه می‌روند؛ ما باید به این غفلت بپردازیم و آیات قرآن را جمع‌آوری و باز کنیم و مسائل دینی را با جوانان ارتباط بدهیم.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش همدان اضافه کرد: ما وظیفه داریم کلاس‌های آموزش خانواده را گسترش دهیم و به عنوان یک فرهنگی باید از این فرصت استفاده کنیم و آموزه‌های دینی را بیشتر مطرح کنیم.
حسن مظاهری با تأکید بر این که یکی از معضلات این است که خانواده‌ها همراه نیستند و آگاهی کافی ندارند، بیان کرد: افزایش آمار و ارقام درباره اعتیاد و قاچاق کالا به جای خود، وضع بدحجابی که دختران ما بسیار در خطر جدی هستند نیز قابل انکار نیست و خانواده‌ها با آوردن ماهواره به خانه‌ها آینده فرزندانشان را به تباهی می‌کشند.
وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها دوست دارند فرزندان صالحی داشته باشند اما خودشان نمی‌خواهند دست از امیال نفسانی‌شان بردارند و این بی‌تقوایی به فرزند هم منتقل می‌شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش همدان تصریح کرد: وقت بازی با تعابیر نیست بلکه باید مسائل را برای خانواده‌ها باز کنیم و مدرسان و مشاوران باید در مدارس و برای خانواده‌ها بحث لقمه حلال را مطرح کنند چرا که لقمه حرام همه چیز را در خانواده از بین می‌برد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول