اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی اعلام کرد:

مواد مخدر عمده‌ترین جرم زنان زندانی آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی گفت: متاسفانه در زندان‌های آذربایجان غربی تعداد زیادی از زنان به دلیل مرتبط بودن با مواد مخدر محکوم به حبس شدند.

مواد مخدر عمده‌ترین جرم زنان زندانی آذربایجان غربی
جبار باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: 41 درصد زنان زندانی در آذربایجان غربی به دلیل مرتبط بودن با مواد مخدر و ارتکاب جرایمی در این راستا در دستگاه قضایی استان به تحمل مجازات حبس محکوم شدند.
وی افزود: 24 درصد زندانیان زن به دلیل ارتکاب جرایم علیه اخلاق و عفت عمومی، 11 درصد هم به دلیل دست زدن به جرایم علیه اشخاص و اطفال  همچنین بیش از 23 درصد هم به دلیل مرتکب شدن سایر جرایم توسط مقام قضایی به مجازات حبس محکوم شدند که باید دوران محکومیت خود را برای تادیب و تنبیه سپری کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: جای بسی خوشحالی است تعداد زندانیان زن در استان بسیار ناچیز است چرا که بانوان به دلیل داشتن مقام تکیه‌گاه در خانواده وظیفه تربیت فرزندان حاصل از زناشویی خود را بر عهده دارد از این رو برای اینکه نسل جدید سالم بوده و از کژرفتاری و ناهنجاری‌های اخلاقی عاری شوند شایسته است در کنار مادری متدین و اخلاق‌محور پرورش پیدا کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه اغلب زندانیان آذربایجان غربی مرد هستند، تصریح کرد: طبق آمارهای موجود تعداد زیادی از جمعیت کیفری استان را مردان تشکیل می‌دهند ولی تعدادی از آنها در ابتدای امر نیت بزهکارانه برای دست زدن به اعمال خلاف قانون را نداشتند بلکه یک عده برای تامین امکانات معیشتی افراد تحت‌تکفل خود به بعضی اقدامات مغایر قانون دست زدند که منتهی به مجازات آنها شده است.
باقری ادامه داد: عده‌‌ای هم با زیر پا گذاشتن موازین قانونی و توصیه‌های دینی به معامله‌هایی خارج از توان مالی خود مبادرت می‌کنند که در اثر برگشت خوردن چک و عدم تمکن مالی از پرداخت دیون به تحمل حبس و سپری کردن عمر خود در زندان‌ها محکوم می‌شوند از این رو باید اقشار مختلف مردم با وقوف به بضاعت خود و با توجه به مواد مصرح در قانون نسبت به انجام معاملات اقدام کنند تا زمینه برای گرفتاری خود، خانواده خود و شاکی فراهم نشود.
این مسئول به انجام طبقه‌بندی در زندان‌ها بر اساس فاکتورهای مختلف اشاره کرد و افزود: این موضوع تا حد امکان در زندان‌های سراسر استان به ویژه زندان‌های استاندارد از جمله زندان مرکزی ارومیه رعایت می‌شود تا جایی که تفکیک براساس جنسیت به طور کامل صورت می‌گیرد.
مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی گفت: طبقه‌بندی زندانیان براساس نوع جرم نیز در زندان‌های با مقیاس وسیع اجرا می‌شود اگر در زندان با محدودیت فضا مواجه نشویم این موضوع به طور کامل رعایت می‌شود ولی کمبود فضا در همه زندان‌های سراسر این استان یک امر بارز است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول