اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

راه‌اندازی کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی در علوم پزشکی شهرکرد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد رشته بیوتکنولوژی در این دانشگاه خبر داد.

راه‌اندازی کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی در علوم پزشکی شهرکرد
رضا ایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: راه‌اندازی این رشته از سوی مسئولان مصوب شده و پیش‌بینی می‌شود سال آینده این رشته تحصیلی در این دانشگاه ایجاد شود.
وی با اشاره به رتبه بالای دانشکده پزشکی در بین سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: این دانشگاه از لحاظ امکانات رفاهی و آموزشی از سطح خوبی برخوردار است.
ایمانی در ادامه با بیان اینکه پزشکی از جمله مشاغلی است که بدلیل ارتباط با جان انسان‌ها از حساسیت بیشتری نسبت به دیگر مشاغل برخوردار است، گفت: این مسئولیت خطیر از امروز بر دوش فارغ‌التحصیلان این رشته گذاشته می‌شود و آنان باید بکوشند تا آنجا که می‌توانند از توان خود برای نجات جان انسان‌ها دریغ نکنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در ادامه از ثبت‌نام 500 دانشجوی جدیدالورود در این دانشگاه خبر داد و گفت: رشته‌های روانشناسی بالینی، بیوشیمی، بیوتکنولوژی، اپیدمیولوژی، پرستاری و فیزیک پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته دهان و دندان در مقطع کاردانی جزو این رشته‌ها است.
وی با بیان اینکه سال گذشته شش رشته آمار زیستی در مقطع کارشناسی ارشد، کارشناسی در این دانشگاه دایر شد، گفت: بهداشت عمومی در مقطع کارشناسی، مامایی در مقطع کارشناسی ناپیوسته، تکنولوژی پرتوشناسی در کارشناسی ناپیوسته از جمله این رشته‌ها محسوب می‌شود.
ایمانی در ادامه یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در بحث پایدار را آموزش‌های کاربردی، مداوم و به‌روز اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون افزون بر یک‌هزار و 693 نفر دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی این استان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد یک‌هزار و 99 نفر دختر و 594 نفر پسر هستند.
وی ادامه داد: همچنین از این تعداد 472 نفر در رشته پزشکی، 75 نفر در مقطع کارشناسی پیوسته اتاق عمل، 332 نفر در رشته پرستاری، 132 نفر در رشته مامایی مشغول به تحصیل هستند.
ایمانی با اشاره به رشته‌های تحصیلی ارائه شده در سیستم آموزشی این دانشگاه‌ گفت: رشته‌های مقطع تخصصی پزشکی بالینی شامل داخلی، اطفال، زنان، رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد شامل ایمونولوژی، ژنتیک، بهداشت محیط، رادیولوژی از مهم‌ترین رشته‌هایی تحصیلی این دانشگاه است.
وی ادامه داد: هوشبری، اتاق عمل، مامایی، بهداشت محیط و بهداشت عمومی، پذیرش دانشجوی کاردانی در رشته فوریت‎های پزشکی از دیگر رشته‌هایی است که در این دانشگاه ایجاد و اضافه شده است.
ایمانی در ادامه با اشاره به عوامل تحول‌بخش سلامت در این استان، افزود: حضور 500 پزشک عمومی، 170 پزشک متخصص، 22 پزشک فوق متخصص، 94 دندانپزشک، 85 داروساز، 9 بیمارستان و مرکز آموزشی درمانی، فعال‌سازی یک‌هزار و 100 تخت بیمارستانی، فعالیت 2 هزار پرستار و کادر درمانی، راه‌اندازی 30 پایگاه اورژانس شهری و بین‌جاده‌ای از مهم‌ترین این عوامل است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول