اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد کرمان خبر داد:

ایجاد 12 رشته کارشناسی و ارشد در دانشگاه آزاد کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد واحد کرمان گفت: علاوه بر ایجاد 10 رشته جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، رشته‌های مهندسی معماری و طراحی شهری در مقطع ارشد از سال جاری در این واحد دانشگاهی ایجاد شده است.

ایجاد 12 رشته کارشناسی و ارشد در دانشگاه آزاد کرمان
دادخدا غضنفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به راه‌اندازی دو رشته کارشناسی ارشد مهندسی معماری و طراحی شهری از سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان اظهار کرد: طراحی شهری به عنوان یک تخصص حرفه‌ای و یک رشته آکادمیک از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی افزود: این امر از یک طرف به دلیل حاد شدن مسائل گوناگون شهری و تنزل کیفیت آنها و از طرف دیگر تلاش طراحان شهری برای فعال‌تر و غنی‌تر شدن دانش آن به منظور پاسخگویی مؤثرتر به نیازهای روز‌افزون جوامع کنونی در ارتباط با محیط‌های انسان ساخت است.
غضنفری هدف کلی رشته طراحی شهری را نظم‌دهی ظاهری و عملکردی به سکونتگاه‌های انسانی دانست و تصریح کرد: به طور ویژه هدف این رشته کسب دانش تخصصی و مهارت حرفه‌ای در زمینه‌هایی از جمله نظم‌دهی به ساختار شهرها، تنسیق و اصلاح بخش‌های تاریخی، طراحی ساختاری توسعه‌های شهری، ملاحظات پایداری، بومی‌گرایی و جهانی شدن است.
وی بیان کرد: با ایجاد این رشته در دانشکده معماری، هنر ‌و شهرسازی دانشگاه آزاد واحد کرمان مقدمات لازم برای جذب و تربیت دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد فراهم شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان ادامه داد: در تداوم دوره کارشناسی مهندسی معماری از مهر ماه سال جاری در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی معماری نیز دانشجو پذیرفته‌ایم و به نحوی برنامه‌ریزی شده که ارائه گرایش‌های تخصصی طراحی را امکان‌پذیر کرده است.
غضنفری گفت: از رهگذر تخصصی شدن آموزش معماری در این مقطع هم به تربیت و پرورش اعضای هیئت علمی متخصص و فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی مستمر آنها دامن زده شده و هم کارایی تخصصی فارغ‌التحصیلان دوره نسبت به دوره‌های عمومی پیشین معین‌تر می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد واحد کرمان خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان این دوره بر اساس توانایی‌های کسب شده در روند آموزشی می‌توانند به عنوان مهندس مشاور معماری در طراحی بناها و مجموعه‌های زیستی کوچک، همکاری با متخصصان برنامه‌ریز مجتمع‌های زیستی، ناظر عمومی و عالی پروژه‌های ساختمانی و عمرانی، عضویت در کادر فنی و همچنین سطوح مدیریت شهرداری‌ها و سازمان‌های مشابه و مشاور عالی طراحی فضای زیست به فعالیت مشغول شوند.
غضنفری خاطرنشان کرد: علاوه بر ایجاد 10 رشته جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، رشته‌های مهندسی معماری و طراحی شهری در مقطع ارشد از سال جاری در این واحد دانشگاهی ایجاد شده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول