اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:

راه‌اندازی رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های آزاد بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هر کدام از دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان بوشهر که آمادگی داشته باشد به ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر رشته‌های پزشکی دائر می‌شود.

راه‌اندازی رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های آزاد بوشهر
سید جواد انگجی که برای افتتاح چند پروژه عمرانی دانشگاه آزاد به بوشهر سفر کرده بود درگفت‌وگویی دوستانه سوالات خبرنگار فارس در بوشهر را پاسخ گفت.

فارس: وضعیت پروژه‌های عمراین دانشگاه آزاد خورموج را چطور دیدید؟
انگجی:  این پروژه‌ها باید خیلی زود تراز این‌ها اجرا می‌شد با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج دارای قدمتی طولانی است. پروژه‌هایی در شهرستان‌های دیگر بعد از خورموج  آغاز شده که از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است اما در خورموج شرایطی به وجود آمد که امکانات رشد بعید بود.

فارس: ارزیابی شما از عملکرد رئس جدید دانشگاه آزاد خورموج چگونه است؟
انگجی: با تقدیر از مدیریت جدید دانشگاه خورموج باید بگویم مدیریت جدید دانشگاه آزاد خورموج در تلاش برای انجام امور بهتر از گذشته است، توان واداره مدیران در دانشگاه‌ها را برای سازندگی و ارائه راه مهم است و در منطقه شانزده تمام واحدها و مراکز حرکت رو به رشدی دارند.پروژه‌های عمرانی دانشگاه آزاد در شهرهای اهرم و کنگان نیز احداث می‌شود و این حرکتی است که موجب نشاط و شادی در منطقه شده است.
 
فارس: نگاه شما به دانشگاه آزاد در سطح کلان کشوری چیست؟
انگجی: نخستین واحد دانشگاه آزاد اسلامی درسال 62در تبریز تاسیس شد و امروز شاهد آن هستیم که در جای جای کشورمان دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شده و نیت دانشگاه آزاد خیر بوده است، دانشگاه آزاد هیچگونه فشار مالی بر دولت ندارد و تمام درآمد دانشگاه آزاد توسط مردم تامین می‌شود. دانشگاه آزاد کوچکترین منتی ندارد برای مملکت و این کاری که انجام می‌دهد وظیفه خود می‌داند و به آنچه هم که انجام می‌دهد قانع نیست.با توجه به رشته جدیدی که در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار داده‌ا‌م شاهد این هستیمکه در آینده نزدیک سطح آموزش عالی را در این منطقه بالا ببریم، ما فقط دنبال کمیت نیستم بلکه به دنبال کیفیت هستیم همانطور که ساختمان‌ها در دانشگاه‌ها افزایش می‌دهیم باید مقطع تحصیلی را از کارشناسی نیز به فوق لیسانس ارتقا دهیم و امیدواریم در آینده شاهد چند رشته مناسب کارشناسی ارشد در شهر خورموج باشیم.
 
فارس: وضعیت منطقه شانزده نسبت به دیگر مناطق چگونه است؟
انگجی: با وجود این که تعداد مراکز غیرانتفاعی در کشور افزایش یافته است با سیاست‌هایی که دانشگاه اندیشیده و با وجود  افزایش رشته‌های جدید در واحدها تقریبا خیلی افت دانشجویی نداشتیم گرچه هنوز ثبت نام دانشجویان ادامه دارد.
 
فارس: ارزیابی شما از افت تحصیلی دانشجویان چیست؟
انگجی: در دو هفته گذشته ما 50 درصد افت دانشجویی داشتیم که در پنجشنبه هفته گذشته آماری که گرفته شد به 15 درصد کاهش یافت با توجه به اینکه در حال حاضر دانشجویان مشغول به ثبت نام هستند ممکن است این افت به صفر هم برسد و این در حالی است که نسبت به سال گذشته در کارشناسی ارشد 50 درصد رشد داشته‌ایم.
 
فارس: روند فعالیت‌های عمرانی در این منطقه چگونه است؟
انگجی: کارهای عمرانی نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است که در حال حاضر در همه واحدهای دانشگاهی کار ساخت ساز در دست اجراست، در کهکیلویه و بویراحمد یک سایت 300 هکتاری وجود دارد و 9 پروژه با حدود 60 هزار مترمربع در حال اجراست که شامل خوابگاه پسران، دختران، سلف سرویس تا فضاهای آموزشی است.
هر کدام از دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان بوشهر که آمادگی داشته باشد به ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر رشته‌های پزشکی دائر می‌شود که یکی از واحدهای در رشته پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی فعالیت می‌کنند.
 
فارس: ارزیابی شما از حمایت مسئولان از دانشگاه آزاد در بوشهر چیست؟
انگجی: توجه مسئولان استان به دانشگاه اسلامی بیشتر شود، نقش مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان بوشهر در این زمینه مهم است و اگر مسئولان و نمایندگان استان در رشته پزشکی به ما کمک کنند ما زودتر به نتیجه می‌رسیم.
از همکاری  امام جمعه خورموج و فرماندار دشتی با دانشگاه آزاد تقدیر می‌کنم، آن طوری که ما انتظار داریم مسئولان استان بوشهر همکاری با دانشگاه آزاد ندارند با توجه به اینکه دانشگاه آزاد آبروی منطقه است و هر دانشگاه و موسسه‌ای آبروی منطقه است.
انگجی یادآورشد: در شورای منطقه مصوب شده است که روسای دانشگاه‌ها ارتباط با صنعت بیشترکنند به ویژه در استان بوشهر که دارای صنعت نفت، گاز و پتروشیمی وجود دارد اگر این تعامل بین صنعت و دانشگاه‌ها به وجود بیاید موجب پیشرفت استان و منطقه می‌شود.
با توجه به اینکه حدود یک سال است که واحد علوم تحقیقات استان را در بوشهر تاسیس کرده‌ایم در این مدت کوتاه 16 رشته تحصیلات تکمیلی (فوق لیسانس) دائر شده است و همین اتفاق در کهکیلویه و بویراحمد هم در فروردین ماه  سال جاری صورت گرفت که در حال حاضر 500 دانشجو دارد، این در حالی است که آن جا زمین به دانشگاه واگذار کردند ولی در بوشهر این کار انجام نشد.
 
فارس: چه رشته‌های جدیدی در دانشگاه‌های آزاد بوشهر راه‌اندازی می‌شود؟
انگجی: رشته "تکثیر و پرورش آبزیان در بوشهر، مهندسی معماری در اهرم، مهندسی تکنولوژی میکانیک، مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر، مهندسی تکنولوژی تاسیسات حرارتی، میکانیک خودرو، برای واحد برازجان، مهندسی تکنولوژی صنایع شیمیایی، مهندسی عمران، واحد خارک مهندسی مخازن نفت، اقیانوس شناسی، برای دانشگاه گناوه حسابداری،  مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و ارتباطات، برای دانشگاه دیلم تصویب شده است.
برای دانشگاه گچساران صنایع غذایی و کارشناسی مهندسی عمران، میکانیک خاک و پی و زبان و ادبیات فارسی  و برای سما هم صنایع فلزی مصوب شده است.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول