اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تبریز خبر داد:

تحصیل 18 هزار دانشجو در 207 رشته کارشناسی و دکتری در تبریز‌

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز گفت: هم اکنون 18 هزار دانشجو در 207 رشته کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 18 هزار دانشجو  در 207 رشته کارشناسی و دکتری در تبریز‌
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمدتقی علوی بعد از ظهر امروز در مراسمی تحت عنوان« جشنی برای تو» ویژه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه تبریز برای آشنایی آنان با قوانین دانشگاه و مقررات دانشجویی در تالار وحدت این دانشگاه،  ضمن خیر مقدم خطاب به دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه اظهار داشت: شما دانشجویان عزیز د ر دانشگاهی قبول شدید که بعد از تاسیس دانشگاه تهران از لحاظ قدمت قدیمی‌ترین دانشگاه کشور است که در سال 1326 با تاسیس دو رشته طب و ادبیات فارسی فعالیت علمی و آموزشی خود را آغاز کرده و هم‌اکنون در 90 رشته در مقطع کارشناسی، 137 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و بیش از 80 رشته در مقطع دکتری دانشجو تربیت می‌کند.
وی وجود 600 نفر هیئت علمی تمام وقت، صد دانشجوی بورسیه دکتری، آزمایشگاه­های مجهز تخصصی و عمومی، عضویت به عنوان تنها دانشگاه دولتی عضو اتحادیه اجرایی دانشگاه­های جهان (IAU) را از دیگر پتانسیل­های این دانشگاه عنوان کرد و  افزود: هم اکنون بیش از 18هزار دانشجو در تمامی گروه‌های عمده تحصیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که بیش از 30 درصد آنان در مقاطع تحصیلات تکمیلی قرار دارند.
علوی وجود چند دانشکده اقماری از جمله دانشکده فنی مهندسی میانه، مرند، دانشکده کشاورزی اهر و پردیس بین المللی ارس این دانشگاه را از دیگر موفقیت­های این دانشگاه برشمرد و گفت: در چند سال گذشته نیز دانشکده های اقماری دیگری از این دانشگاه از جمله محقق اردبیل، بناب و مراغه متولد و مستقل شده اند.
وی با بیان اینکه وجود این همه ظرفیت دانشگاه تبریز را به عنوان یکی از 10 دانشگاه برتر کشور تبدیل کرده است، خاطرنشان کرد: شما دانشجویان باید  برای قبولی در این دانشگاه افتخار کنید و ان‌شاء‌الله در آینده نزدیک با موفقیت بیشتر از آن  فارغ­التحصیل شده و برای طی مقاطع بالاتر تحصیل این دانشگاه را انتخاب خواهید کرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه تبریز  به خاطر  شهادت 22 تن از دانشجویان در اثر بمباران محل دانشکده فنی دانشگاه تبریز توسط جنگنده‌های رژیم بعثی به مشهدالشهدای دانشگاه­های کشور ملقب شده است، گفت: علاوه بر این، دانشگاه تبریز میزبان پیکر مطهر پنج شهید گمنام نیز می­باشد که وجود این شهدا این مکان را به دانشگاه مقدسی تبدیل کرده است.
وی با بیان اینکه برای تحصیل در چنین دانشگاه نمونه­ای دانشجویان باید رفتاری نمونه داشته و الگوی جوانان کشور باشند گفت: در تمام دانشگاه­های جهان دانشجویان یک سری استانداردهای رفتاری دارند که دانشگاهیان تبریز همیشه الگوی خوبی برای کشور بوده­اند که شما دانشجویان جدیدالورود نیز باید طوری ادامه تحصیل دهید که در آینده باعث افتخار خانواده و کشور شوید.
دکتر علوی در ادامه از دانشجویان به عنوان‌ نورچشمان و عزیزان این دانشگاه یاد کرد و گفت: همه مسئولان این دانشگاه در حد توان برای موفقیت دانشجویان در عرصه­های مختلف تلاش می­نمایند.
رئیس دانشگاه تبریز به دانشجویان بهره­گیری از مراکز ورزشی، فرهنگی و علمی  این دانشگاه را برای گذران اوقات فراغت توصیه کرد و گفت: در این دانشگاه تشکل­ها، کانون­های فرهنگی و انجمن­های علمی زیادی وجود دارد که شما دانشجویان می­توانید از آنها استفاده لازم برای موفقیت­های خود داشته باشید و همچنین برای رسیدن به موفقیت بیشتر با مدیریت امور فرهنگی و فعالیت­های فوق برنامه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، اساتید راهنما و سایر مدیران ارتباط تنگاتنگی داشته باشید.
در این مراسم جمعی از معاونان و مدیران دانشگاه به معرفی بخش­های خود برای آشنایی بیشتر دانشجویان با این بخش­ها پرداختند و پخش کلیپ­های مختلف ، اجرای مسابقه و ....... از دیگر بخش­های این برنامه بود.
این مراسم از سوی بسیج  دانشجویی دانشگاه تبریز  با همکاری مدیریت امور فرهنگی و فعالیت­های فوق برنامه این دانشگاه به مدت دو روز و به طور جداگانه برای دانشجویان جدیدالورود پسر و دختر برگزار می­شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول