اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور کاشان خبر داد:

ایجاد 5 رشته جدید در دانشگاه پیام‌نور کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور کاشان از افزودن پنج رشته جدید به رشته‌های دانشگاه پیام‌نور کاشان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

ایجاد 5 رشته جدید در دانشگاه پیام‌نور کاشان
عباسعلی فراهتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید رشته‌های مهندسی سخت افزار کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی پروژه، مهندسی مدیریت اجرایی و مهندسی معماری به رشته‌های تحصیلی این دانشگاه اضافه شده‌است.
وی افزود: با اضافه شدن پنج رشته جدید، تعداد رشته‌های تحصیلی این دانشگاه از 17 رشته به 22 رشته تحصیلی در سال تحصیلی جاری افزایش یافته‌است.
رئیس دانشگاه پیام‌نور کاشان در ادامه تعداد دانشجویان جدیدالورد سال تحصیلی جدید این دانشگاه را یک هزار و255 دانشجو اعلام کرد و گفت: از این تعداد یک‌هزار و 65 نفر در مقطع کارشناسی و بقیه نیز در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده‌اند. 
فراهتی تعداد دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه را بیش از 750 نفر ذکر کرد و یادآور شد: این تعداد دانشجوی فارغ‌التحصیل در پایان این ترم به یک هزار نفر افزایش می‌یابد.
به گفته وی بیش از 3 هزار نفر دانشجو در 25 رشته دانشگاه پیام‌نور شهرستان کاشان مشغول به تحصیل هستند که 60 درصد آنان را دانشجویان دختر تشکیل می‌دهند.
رئیس دانشگاه پیام‌نور کاشان در بخش دیگری از سخنانش به پایان فاز اول ساختمان آموزشی دانشگاه پیام نور کاشان نیز اشاره کرد و گفت: ساختمان دانشگاه پیام نور کاشان با وسعت 6 هزار متر مربع در دست احداث است که از این میزان 4 هزار و 800 متر مربع فضای آموزشی شامل 40 کلاس درس، آزمایشگاه و کارگاه‌ها در مرحله ظریف‌کاری قرار داشته و آماده بهره‌برداری است و یک هزار و 200 متر بقیه نیز تا پایان سال جاری به مناقصه  گذاشته می‌شود.
وی اضافه کرد: تاکنون بالغ بر 3 میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان مرکزی و استانی برای این پروژه هزینه شده‌است و برای تکمیل و بهره‌برداری نهایی این پروژه نیز به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
فراهتی همچنین از احداث دو پروژه سالن ورزشی چند منظوره و سایت آموزشی این دانشگاه خبر داد و گفت: فاز دوم سالن ورزشی چند منظوره دانشگاه پیام نور کاشان با وسعت 5 هزار متر مربع و با زیربنایی حدود 2 هزار و 300 متر مربع و با اعتبار 6 میلیارد ریال از محل اعتبارات این دانشگاه در حال احداث است.
وی خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز به ساخت سالن ورزشی، طرح دیوارکشی زمین 10 هکتاری مربوط به سایت دوم دانشگاه پیام نور کاشان نیز به طول یک هزار و 400 متر با تأمین اعتباری بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل کمک‌های عمرانی آغاز شده‌است.
به گفته وی احداث سایت دوم این دانشگاه شامل سالن ورزشی چند منظوره، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های رشته‌های مهندسی این دانشگاه است که در جنب دانشگاه‌های آزاد اسلامی و علوم پزشکی کاشان درحال احداث است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول